Zemlja iz novog ugla: Pogledajte neverovatnu 3D animaciju disanja naše planete

Na osnovu podataka koje su prikupili sateliti Nase, napravljena je 3D animacija kretanja ugljen-dioksida kroz atmosferu. Pogledajte...

Zemlja iz novog ugla: Pogledajte neverovatnu 3D animaciju disanja naše planete Foto: Printscreen/Youtube

Podaci satelitskih merenja i model napravljen na superkompjuteru, hipnotički su se spojili u poduhvatu Američke svemirske agencije (NASA), koji je rezultirao detaljnom 3D animacijom kretanja ugljen-dioksida kroz Zemljinu atmosferu, piše Newsweek Srbija.

Vizuelizacija otkriva kako se gasovi efektom staklene bašte spuštaju niz padine planinskih venaca, jure iznad prostranih ravnica i kovitlaju iznad okeana.

Fascinantan video, međutim, nije napravljen samo radi estetskog užitka, već i radi boljeg razumevanja i praćenja nivoa ugljen-dioksida u atmosferi.

Pogledajte i Kako je čovečanstvo uništilo Zemlju u proteklih 30 godina? (VIDEO)

Satelitska merenja izvršena su na osnovu beleženja količine svetlosti koja se odbija od Zemljinu površinu, odnosno infracrvenih talasa koje apsorbuju kiseonik i ugljen-dioksid.

Utvrđivanjem količine svetlosti koja je apsorbovana, naučnici mogu tačno da odrede koliko je molekula ugljen-dioksida prisutno u posmatranoj oblasti, što je bilo presudno za izradu animacije.

Pogledajte video:

*Pratite nas na Instagramu >>> https://www.instagram.com/ngmsrbija/

*Pratite našu Fejsbuk stranicu >>> NatGeoMagazine Srbija

U prodaji je februarsko izdanje časopisa National Geographic Srbija.