Foto: Profimedia

Teslin toranj: Kako je propao veliki eksperiment?

Početkom 20. veka, Tesla je postao poznat po svom radu na naizmeničnoj struji, ali je imao i druge velike ideje. Nikola Tesla je izgradio džinovski toranj za slanje električne energije širom sveta. Na kraju, stvari se nisu odvijale onako kako je planirao.

Fotografija dana

Novi stanovnik zoo-vrta u Tel Avivu

Tri nedelje staro mladunće nosoroga stoji pored svoje mame Tande u Ramat Gan safari parku, otvorenom zoo-vrtu u Tel Avivu u kome se može videti

Najnovije vesti

U malom gradu u Andima Hitler i Lenjin se bore za vlast

Peruanski gradić Jungar, visoko u Andima, za dve nedelje bira gradonačelnika. Među kandidatima, makar po imenima, izdvajaju se Hitler, koji se nada povratku na vlast, i Lenjin koji pokušava da ga u tome spreči.

Na današnji dan, 24.septembar: Umro Stefan Nemanjić Prvovenčani

Prvi srpski kralj Stefan Nemanjić Prvovenčani umro je na današnji dan 1227.godine.

Teleskop agencije NASA otkrio dve nove planete

Pet meseci nakon lansiranja, NASA orbitalni teleskop koji traži planete izvan Sunčevog sistema, otkrio je dve udaljene planete, objavili su zvaničnici.

Kako je knjiga za decu inspirisala jednog naučnika

Igrajući se sa svojom decom hemičar Gabrijel Vit je najzad shvatio šta treba da uradi kako bi zaustavio sve učestalije slučajeve požara na avionima

Zbog čega se ježimo kada slušamo muziku i šta to znači?

Da li vam se često dešava da se dok slušate muziku na koncertu naježite? Ako je odgovor "da", naučnici su otkrili šta to zapravo znači...

Gde se širi svemir?

Sve priče o širenju svemira, Velikom prasku i poreklu današnjeg Univerzuma počinju jednim posmatranjem neba. Bivši trener košarkaškog tima, profesor u srednjoj školi, neuspešni advokat sa lulom i britanskim naglaskom, Edvin Habl, po okončanju Velikog rata stigao je u opservatoriju Maunt Vilson u Kaliforniji i počeo da posmatra svemir.

Često korišćeni analgetik može da izazove ozbiljne srčane probleme

Tri izveštaja objavljena u uglednom medicinskom časopisu "New England Journal of Medicine" pokazala su da aspirin ne smanjuje opasnost problema sa srcem niti ima druge povoljne učinke po zdravlje.

Tajno mesto okupljanja: Zašto velike bele ajkule privlačie udaljene oblasti?

Svake zime, otvorena dubina okeana srednjeg Pacifika privlači veliki broj velikih belih ajkula do koje im je potrebno oko mesec dana plivanja od obala Kalifornije i Meksika. Naučnici su pratili ove ajkule do njihove misteriozne jazbine i otkrili potencijalne razloge zašto ove grabljivice privlači udaljena oblast.

National Geographic galerije

Video

Otvorena izložba "Tesla i Pupin na istom putu"
Snimila Marina Lopičić
Pogledajte šta vas očekuje u septembarskom izdanju časopisa National Geographic Srbija.