Vulkan koji eruptira skoro svakog sata poslednje 94 godine (VIDEO)

Skoro poput crkvenih zvona i časovnika, u zapadnim planinskim predelima Gvatemale vreme može da se predvidi „zahvaljujući“ erupcijama vulkana, koje se dešavaju skoro svakog sata svakog dana poslednje 94 godine...

Vulkan koji eruptira skoro svakog sata poslednje 94 godine (VIDEO) Foto: Profimedia

Vulkanska kupola Santjagito ispod vulkana Santa Marija u Gvatemali odlikuje se najredovnijim erupcijama u svetu.

Grad u planinskim krajevima Gvatemale skoro da poput crkvenih zvona i časovnika može da predvidi vreme zahvaljujući redovnim erupcijama lokalnog vulkana. U gradu Kvecaltenango, vulkanske erupcije se dešavaju toliko često da obeležavaju skoro svaki čas svakog dana već 94 godine.

Reč je Santjagitu, jednom od najaktivnijih kompleksa vulkanskih kupola na svetu koji je smešten u bazi stratovulkana Santa Marija. Ovaj kompleks je nastao 20 godina nakon masivne eksplozije 1902. godine.

Pogledajte i Piroklastični tok Santa Marije u Gvatemali (VIDEO)

„Otada gotovo neprekidne manje eksplozije su pratile rast Santjagita“, kaže istraživač i vulkanolog National Geographic-a Stefani Groki. „Nije bilo dužeg perioda od 1902. godine da je Santjagito bio miran“, dodaje ona.

Naučnici su pokušali da otkriju unutrašnju strukturu vulkana kako bi shvatili šta izaziva tako čestu aktivnost na Santjagitu.

„Ono što znamo za sada jeste da magma i gas stalno rastu iz dubina unutar sistema, omogućavajući vulkanu da stalno pokazuje znakove života“, kaže Groki.

Nastavak vas očekuje na narednoj strani >>>