Novootkrivena genetska bolest mogla bi da igra ključnu ulogu u oboljenjima koji utiču na mozak poput Alchajmera i Parkinsona otvarajući mogućnosti za nove oblike lečenja.

Novootkrivena bolest može da ima ključnu ulogu u lečenju Alchajmerove i Parkinsonove bolesti? Foto: Profimedia

Najnoviji primer Kanađanke (47), koja je imala poteškoće sa hodanjem i balansom od 28. godine, otkriva da boluje od nove genetske bolesti, prema studiji internacionalnog tima istraživača čiji su rezultati objavljeni u časopisu Nature.

Bolest izaziva preterana reakcija telesnog prirodnog sistema oporavka. Prevelika aktivnost enzima, poznatog kao PARP1 izazvala je smrt moždanih ćelija.

Veruje se da bi ovaj proces mogao da bude uključen i u smrt ćelija u drugim oblicima demencije, a možda čak i u procesu starenja.

„Otkrivanje nove bolesti i njenog uzroka je ogroman korak napred u razvijanju terapije lekovima za druga retka neurodegenerativna stanja“, kaže vođa istraživanja profesor Kit Kaldekot sa Univerziteta Sussex.

Nastavak vas očekuje na sledećoj strani >>>

Pogledajte šta vas očekuje u decembarskom izdanju časopisa National Geographic Srbija.