U Muzej „Burk“ u Sijetlu dopremljena je lobanja dugačka oko 1,2 metra koja pripada dinosauru koju je uginuo pre više od 66 miliona godina.

Jedno od najvažnijih otkrića u istoriji paleonotologije: Pronađena odlično očuvana lobanja tiranosaurusa reksa (FOTO) Replika Ti-rekla u novosadskom Dino parku Foto: Profimedia

Ostaci ovog dinosaura otkriveni su na severu Montane, na iskopini na kojoj je već pronađen veći broj fosilizovanih ostataka ove uginule vrste.

Pročitajte: Mužjaci tiranosaurusa pre parenja zavodili ženke plesom?

Foto: Alan Berner/The Seattle Times

Stručnjaci ističu da lobanja nije jedini deo ovog tiranosaurusa reksa koji je pronađen: otkriveno je ukupno 20 odsto skeleta, a optimistični naučnici se nadaju da se i ostatak tela ove životinje krije ispod tla.

Saznajte Zašto su fosili dinosaura najčešće pronađeni u identičnom položaju?

Kako javlja Popular Science, ovaj primerak je uginuo u 15. godini, i to čak 300.000 godina pre nego što je njegova vrsta izumrla.

Foto: Alan Berner/The Seattle Times

„Mogu da potvrdim da je ovo definitivno jedan od najvažnijih uzoraka do sada pronađenih, a zahvaljujući svojoj veličini on će nam pružiti bitne podatke o tome su ove predivne životinje rasle i hranile se“, istakao je Džek Horner, jedan od istraživača Muzeja „Burk“.

Otkrijte 10 stvari koje niste znali o dinosaurima

Procenjuje se da je ovaj tiranosaurus reks bio veličine prosečnog autobusa, a nastavak iskopavanja previđen je za sledeće leto.