Koliko će još postojati život na Zemlji?

Zvezde koje liče na Sunce, u procesu svoje evolucije prežživljavaju različite stadijume razvoja, a zatim kroz 10 milijardi godina se pretvaraju u „bele patuljke“

Koliko će još postojati život na Zemlji? Foto: Profimedia

Naučnici sa Harvarda i Oksforda izračunali su koliko dugo možže da postoji žživot oko zvezda sa povoljnom klimom za žživot, objavljeno je sajtu Arxiv.

Period u kome možže da se razvija žživot u blizini zvezda direktno zavisi od dužžine žživota same zvezde, navodi se u istražživanju, piše Newsweek.

Izuzetak je samo ako zvezda prekine svoje postojanje iz neprirodnih razloga, npr. zbog sudara sa nebeskim telom ili pod uticajem drugih ruššilačkih sila, preneo je Sputnjik.

Prema podacima istražživanja, žživot možže nastati u području zvezde koja je 0,08 -— 3,7 puta težža od Sunca.

Saznajte i  Koliko ljudi može zaista da živi na planeti Zemlji?

Pri tome, težžina zvezde je obrnuto proporcionalna dužžini žživota - ššto je lakšša zvezda, dužže će postojati žživi organizmi.

Najrasprostranjenije zvezde u svemiru su "crveni patuljci". One se odlikuju malim težžinama, mogu postojati i podržžavati žživot oko sebe tokom 10 biliona godina.

Zvezde koje liče na Sunce, u procesu svoje evolucije prežživljavaju različite stadijume razvoja, a zatim kroz 10 milijardi godina se pretvaraju u "bele patuljke". U svakom od ovih perioda zvezda možže stvoriti nepovoljnim uslove za žživot za okolne planete, navodi se u istraživanju.

Proces nastanka zvezda počeo je 30 miliona godina posle Velikog praska. Planetarni sistemi su počeli da se pojavljuju mnogo kasnije - nakon što su eksplozije formirale nove generacije zvezda.

Naučnici smatraju da je to tačka početka postojanja žživota u vasioni, koja se ograničava trajanjem najstabilnijih zvezda - oko 10 milijardi godina.