Bolova piramida, dom najređeg insekta na svetu

Iako su naučnici smatrali da na Bolovoj piramidi nema živih bića, 2001. godine su ispod maltene jedinog žbuna na ovoj goloj steni pronašli koloniju retke vrste insekta Dryococelus australis.

Bolova piramida, dom najređeg insekta na svetu Foto: Shutterstock

Bolova piramida, stena nastala u velikoj vulkanskoj erupciji, uzdiže se čak 560 metara iznad nivoa mora i dom je najređeg insekta na svetu. Kada je otkrivena 1788. godine, istraživači su pretpostavljali da na njoj nema živih bića. Tek 2001. godine pronađen je insekt Dryococelus australis, piše Newsweek.

Saznajte i Koliko je dugačak najveći insekt na svetu?

Ovaj insekt, poznat i kao kopneni jastog veoma je ugrožen, a od 1920. godine se mislilo i da je izumro. Dugačak je oko 10 centimetara i bio je jedna od dominantnih vrst na susednom Lord Hau ostrvu, sve dok moreplovci 1918. godine nisu doneli crne pacove koji su ga istrebili.

Foto: Wikimmedia commons

Kada su 2001. godine naučnici na Balovoj piramidi pronašli koloniju ispod maltene jedinog žbuna na ovoj goloj steni, usledilo je pravo oduševljenje.

Samo 27 jedinki trenutno živi na Balovoj piramidi, a naučnici vredno rade na njihovom množenju i održavanju kolonije.

Pogledajte i Bolova piramida