Marijanski rov: Šta se to čuje na najdubljem mestu na svetu?

Naučnici su postavili hidrofon na 11.000 metara duboko dno Marijanskog rova u Pacifiku, a rezultati tronedeljnog snimanja najdubljeg mesta na svetu su više nego iznenađujući.

Marijanski rov: Šta se to čuje na najdubljem mestu na svetu? Istraživanje Marijanskog rova Foto: Profimedia

Nova studija otkrila je da prirodni i veštački zvuci dopiru do dna najdubljeg mesta na svetu – Marijanskog rova, piše Newsweek.

Po prvi put, naučnici su postavili titanijumom ojačan hidrofon na 11.000 metara duboko dno Marijanskog rova u Pacifiku. Hidrofon je snimao 3 nedelje, a rezultati su zbunili ne samo javnost, već i same naučnike.

„Pomislili biste da će najdublja tačka okeana biti jedno od najtiših mesta na planeti. U stvari, buka je gotovo konstantna, kako prirodna tako i ljudski izazvana. Od zemljotresa na dnu, do tajfuna na površini, sve se čuje", rekao je Robert Džijak iz Nacionalne okeanske i atmosferske administracije (NOAA).

Marijanski rov: najdublja tačka na Zemlji vrvi od života

„Takođe, mnogo buke dolazi i od pomorskog saobraćaja, koji smo identifikovali prema pravilnom zvučnom šablonu propelera“, dodao je.

Cilj studije bio je da se izmeri tačan nivo buke, za koji naučnici strahuju da raste i tako ugrožava podvodne ekosisteme.

„Nikada nismo stavili hidrofon na dubinu veću od 2,5 kilometra“, rekao je Haru Macumoto, jedan od naučnika koji su pomagali pri eksperimentu.

Iako je zadatak naučnika bio veoma složen, rezultati su bili vredni truda.

U prodaji je junsko izdanje časopisa National Geographic Srbija.