Kada su ljudi i neandertalci počeli da se ukrštaju?

Nakon nedavno pronađenih dokaza o tome da su neandertalci i ljudi stupali u seksualne odnose, naučnici su istraživali kada su se prvi put toliko zbližili.

Kada su ljudi i neandertalci počeli da se ukrštaju? Foto: Profimedia

Naučnici s Instituta za evolutivnu antropologiju “Maks Plank” u Nemačkoj otkrili su da su se prvi seksualni odnosi između neandertalca i čoveka dogodili 60.000 godina ranije nego što se mislilo.

“Pronašli smo tragove drevnih gena modernih ljudi kod njihovih neandertalskih predaka iz Sibira, što ukazuje na to da su rani moderni ljudi napustili Afriku negde u to doba” rekao je Serđi Kastelano iz Instituta “Maks Plank”.

Međunarodni tim naučnika došao je do tragova ljudskih gena analizirajući genom neandertalca pronađen u pećini u Altajskim planinama u Sibiru.

Saznajte šta su ovi susreti učinili za zdravlje modernog čoveka

Studija, objavljena u sredu u časopisu Nature, sadrži dve iznenađujuće informacije. Prva je da se prvi seksualni odnos između dveju vrsta dogodio pre 100.000 godina, odnosno 60.000 godina ranije nego što je dosad bilo poznato. Ali to ne bi bilo moguće da deo modernih ljudi nije migrirao iz Afrike nekoliko desetina hiljada godina ranije nego što je opšteprihvaćeno.

“Moderni čovek koji je uticao na gene Altajskog neandertalca morao je da dođe iz grupe koja je napustila Afriku mnogo pre ljudi koji su naselili Evropu i Aziju”, rekao je Kastelano.

Ali o tim ranim putnicima autori studije malo znaju.

Zašto su nestali neandertalci?

"Znamo da su se relativno rano odvojili od matice u Africi i da je njihova seksualna reprodukcija s neandertalcima počela pre 100 hiljada godina. To je prvi genetski trag modernog čoveka izvan Afrike", naglašava Kastelano, ali i napominje da se radi o posrednim dokazima jer nisu pronađeni ostaci tih ljudi.

Nastariji fosil homosapijensa u Evropi star je 45.000 godina.

Izvor: 24sata.hr