Pingvini na traci za trčanje – geganje u ime nauke (VIDEO)

Naučnici su osam kraljevskih pingvina spustili na traku za trčanje kako bi sproveli prvi temeljniji eksperiment kojim se istražuje tajna njihovog upečatljivog hoda.

Pingvini na traci za trčanje – geganje u ime nauke (VIDEO) Foto: Shutterstock

Geganje je jedna od stvari po kojim prepoznajemo pingvine, a naučnici su nedavno utvrdili da što oni brže hodaju to je geganje primetnije.

Uz to, dr Astrid Vilener, ekolog Univerziteta u Roehamptonu, otkrila je i da ovakav hod smanjuje trošenje energije kada je brži, kao i da im pomaže da održe ravnotežu.

Pročitajte: Kako su psi spasli australijske male pingvine od istrebljenja?

Ona je dodala da je „dresura“, koja je podrazumevala da pokuša da podstakne pingvine da hodaju po traci za trčanje, bila najveći izazov u ovom istraživanju, čiji su rezultati objavljeni u magaiznu Journal of Theoretical Biology. Oni koji su se pokazali kao posebno lenji jednostavno bi se oslonili o zid uz koji je bila postavljena traka.

Pogledajte: Kako je moguće da se pingvini ne zalede?

Vilenerova je uspela da nauči osam kraljevskih pingvina da hodaju po traci za trčanje, što je zabeležila kamerom. Interesantno je da je primetila da su se pingvini kretali brzinom od 1 kilometa na čas do 1,7 kilometara, a kada su bili najbrži, hodali su brzinom od 2,7 kilometara na čas i tokom jednog minuta napravili oko 85 koraka. Kako se brzina povećavala, tako su oni pravili više koraka, a koraci su bili i širi, što je pojačavalo i geganje.