Šta će na Marsu saditi prvi kolonizatori?

NASA trenutno istražuje površinu Crvene planete na kojoj bi mogli da žive ljudi. Koja je idealna namirnica za uzgajanje na Marsu?

Šta će na Marsu saditi prvi kolonizatori? Foto: Profimedia

Peruanski Centar za uzgoj krompira (CIP) i NASA trenutno istražuju koja među 4.500 sorti ove bilje koja se proizvodi u Peruu najpogodnija za uzgajanje na crvenoj planeti.

Naučnici će u laboratoriji reprodukovati atmosferske uslove na Marsu koristeći zemlju iz peruanske pustinje Pampas de la Hoja, koja ima gotovo identična svojstva kao i ona na crvenoj planeti.

Pogled od 360 na Marsu: Pogledajte lepotu dine Namib

"Veći nivo ugljen-dioksida će pogodovati usevima, koji će davati dva do četiri puta veći prinos nego na njivama na Zemlji. Ugljen-dioksid čini skoro 95 odsto marsovske atmosfere", navodi se u saopštenju CIP-a, prenosi američka televizija CNBC.

Ukoliko eskperiment uspe, NASA će na Marsu i drugim planetama jednog dana graditi kupole za uzgoj krompira, baš kao u filmu "Marsovac" Ridlija Skota, u kom glavni junak, kog tumači Met Dejmon, otkriva način kako da na crvenoj planeti gaji ovu biljku bogatu vitaminom C, gvoždjem i cinkom.

Otkrijte: Koje bi vrste sa Zemlje mogle da opstanu na Marsu?

Izvor: b92 (Tanjug)

U prodaji je junsko izdanje časopisa National Geographic Srbija.