Kako su neandertalci uticali na zdravlje modernog čoveka?

Da se naši preci nisu susreli s neandertalcima, danas ne bismo imali imuni sistem spreman za velike izazove.

Kako su neandertalci uticali na zdravlje modernog čoveka? Foto: Profimedia

Poslednjih šest godina, čitav niz genetskih istraživanja pokazao je da su se različite vrste ljudi u davnoj prošlosti često međusobno mešale, piše Newsweek. Ne samo da su se naši preci parili sa neandertalcima već i s denisovanima.

Pročitajte: Dokaz ljubavi između neandertalke i homosapijensa

Sledeći put kada preležite grip, zahvalite našim precima koji su nekada davno "flertovali" s neandertalcima. Prema novim studijama, mešanje između ljudi i neandertalaca dalo je našem organizmu ključne alatke za borbu protiv raznih oboljenja. Mešanje se dešavalo dovoljno često da moderni ljudi od ovih izumrlih ljudskih vrsta naslede do 2 odsto DNK.

Naučnici koji su radili na dvema odvojenim studijama, sada su dokazali i da su ove drevne romanse u mnogome doprinele razvitku imunog sistema bez kojeg čovek ne bi bio sposoban da se izbori sa infekcijama i bolestima.

Pogledajte: Tragovi na kostima neandertalaca otkrivaju odakle ih je vrebala opasnost

"Mala grupa modernih ljudi koji su napiustili Afriku nije nosila veliku genetsku raznolikost. Oni su se prilagođavali kroz mutacije, ali mešanje sa lokalnom populacijom donelo im je ove adaptacije 'besplatno", navodi Dženet Kelso, jedna od autorka studije.

Iako su ovi geni pomogli našim precima da prežive i izbore se sa bolestima, oni su odgovorni i za jednu nuspojavu - alergije.

Tri gena koje su naši preci nasledili, dva od neandertalaca i jedan od denisovana, omogućili su im da prežive bolesti ali su doveli do reakcije na bezopasne stvari kao što su polen, trave, korovi i slično.

Zašto su nestali neandertalci?