Koji su bili najviši organizmi na Zemljinoj površini pre pojave drveća?

Pre oko 420 do 350 miliona godina, kada su najviša stabla bila visoka svega nekoliko desetina centimetara, ipak su postojale biljke ogromnih razmera na tlu.

Koji su bili najviši organizmi na Zemljinoj površini pre pojave drveća? Iskopavanje fosila Prototaxites Foto: University of Chicago

Ovi drevni organizmi bili su visoki oko osam metara i široki najverovatnije jedan metar, objavio je National Geographic još 2007. godine, a nakon iskopavanja fosila na tlu Saudijske Arabije naučnici veruju da znaju o kakvim je biljkama reč – pečurkama, naverovatnije.

One su bili svojevrsni džinovi naše planete.

Pročitajte: Najstarije, najviše, najšire i najveće drveće na svetu

Kako ističe Kevin Bojs s Univerziteta u Čikagu, iako bi tako visoka pečurka bila neuobičajena i u današnje vreme, pre više stotina miliona godina je bila pravi div: biljke su tada bile izuzetno niske, nije bilo kopnenih kičmenjaka, a beskičmenjaci su bili veoma sitni.

Ovi fosili, nazvani Prototaxites, dugo su tema rasprave među naučnicima. Niko ne dovodi u pitanje njihovo postojanje, ali se ne slažu svi s teorijom da je reč o drevnim pečurkama. Ipak, ne bi bilo iznenađujuće kada bi ovi prvi ipak bili u pravu – setite se samo najvećeg živog organizma na Zemlji danas.

Nova vrsta života: Podvodna "pečurka" pripada novoj grani?