Koliko bi trajao pad kroz središte Zemlje?

Kanadski fizičar Aleksander Kloc uspeo je da izračuna koliko bi nam tačno vremena trebalo da prođemo kroz središte Zemlje, odnosno kroz imaginarni tunel s jedne na drugu stranu naše planete.

Koliko bi trajao pad kroz središte Zemlje? Foto: Shutterstock

Naučnike već godinama intrigira koliko bi trajalo putovanje kroz 'gravitacioni tunel', a do sada je postojala teorija da bi nam za to trebalo 42 minuta i 12 sekundi.

Međutim, Kloc nam je u svom novom istraživanju čije je rezultate objavio u naučnom časopisu American Journal of Physics uštedeo nekoliko minuta.

Pogledajte: Najlepše fotografije Zemlje od 1972. do danas

"I sam se iznenadio kad sam vidio rezultat. Dakle, obzirom na to kakva je struktura Zemlje, gravitacija se lagano povećava što se više približavate njenoj unutrašnjoj kori, dok je u samom centru gravitacija nula", napisao je Kloc.

Nakon što je u obzir uzeo gustinu Zemljinih slojeva, Kloc je izračunao da bi putnik kroz središte Zemlje putovao brzinom od osam kilometara u sekundi, što je 23 puta brže od brzine zvuka.

Tajne Plave planete: Šta se nalazi ispod površine Zemlje?

Tako bi vam, da kroz središte Zemlje putujete poput ekipe iz filma "Put u središte Zemlje", do suprotne strane trebalo tačno 38 minuta.

Izvor: Express.hr