Ne starimo svi istom brzinom

Neki ljudi stare tri puta brže u odnosu na svoje vršnjake, pokazalo je nedavno sprovedeno istraživanje.

Ne starimo svi istom brzinom Foto: Shutterstock

Američki naučnici su sproveli istraživanje na grupi tridesetosmogodišnjaka i utvrdili da svako od njih ima drugačiju “biološku starost” – od 28 do 61 godina.

Stručnjaci su napravili 18 testova, kako bi odredili brzinu starenja – kontrolisanje bubrega, jetre, pluća i imunog sistema, kao i brzinu metabolizma, holesterol, zdravlje srca i dužinu telomera – zaštitnih kapica na krajevima hromozoma.

Pročitajte: Naše čulo ukusa se menja kako starimo

Studija je obuhvatila 871 ispitanika kod kojih su biomarkeri mereni kad su imali 26, 32 i 38 godina.

Iako se biološka starost poklapala sa hronološkim godinama, neki su starili tri puta brže, dok drugi nisu starili uopšte tokom tog osmogodišnjeg perioda.

Naučnici su napisali da su čak i pre srednjih godina pojedinci koji su starili brzo bili “fizički manje sposobni i pokazivali znake kognitivnog propadanja i starenja mozga”. Takođe, ocenjivali su svoje zdravlje kao lošije i žalili se na to što izgledaju starije.

Saznajte: Koji faktori utiču na to kako starimo?

Međutim, oni su istakli da starenje ne zavisi od genetike, pošto su u istraživanjima čak i blizanci starili različitim tempom.

“To nam daje nadu da će medicina možda usporiti starenje i omogućiti ljudima zdravije i aktivnije godine”, rekao je jedan od autora profesor Teri Mofit, istraživač Univerziteta "Djuk".

Izvor: B92