Asteroidi prete Evropi više nego što smo mislili

Britanski naučnici su utvrdili da bi u budućnosti čak 500 asteroida moglo da završi svoj let na nekom delu Starog kontinenta, a kao najstrašniju posledicu ističu razorne cunamije. Koja je država najugroženija?

Asteroidi prete Evropi više nego što smo mislili Foto: Shutterstock

Stručnjaci Univerziteta u Sauthemptonu su napravili softver koji predviđa uticaj putanja poznatih asteroida i računa stepen posledica ukoliko oni padnu na Zemlju.

Mapa koja je, pri tome, nastala otkriva da Stari kontinent ne bi bio bezbedan ukoliko bi do toga došlo. Iako se, recimo, Britanija ne nalazi na putanji asteroida, pretnja po nju iz svemira ipak postoji, i to zbog uticaja Atlantskog okeana i Severnog mora koji mogu da izazovu opasne cunamije. Međutim, verovatnoća da u narednih 85 godina dođe do udara asteroida je 1 prema 10.000.

Pogledajte i: Japan ima rešenje za borbu protiv cunamija

Klemens Rumpf, koji je napravio ovaj softver, nada se da će on koristiti organizacijama sličnim Ujedinjenim nacijama da odlučuju o merama bezbednosti., pravovremenoj evakuaciji stanovništva iz ugroženih regiona itd.

Saznajte i: Kako se formira cunami? (VIDEO)

Naime, otkriveno je oko 13.000 asteroida od kojih bi čak 500 moglo da udari u Zemlju. Trenutno su u fazi obrade informacije koje će proceniti posledice udara, kako bi evakuacioni planovi bili spremni. Kao najveću opasnost naučnici ističu mogućnost cunamija nakon pada asteroida,što bi posebno ugrozilo obalne delove Velike Britanije, Španije, Portugalije...

Pogledajte i: Da li bi cunami mogao da zapljusne Alpe?

Osim velikog broja stanovnika koji naseljavaju ove obale, zbog Atlantskog okeana i potencijalnih cunamija, Velika Britanija je u samom vrhu najugroženijih, ali se vredno radi na detaljnim planovima koji umanjiti posledice što je više moguće.

U prodaji je martovsko izdanje časopisa National Geographic Srbija.