Prirodnjački muzej u Londonu se homoseksualizmom bori protiv moljaca

Čuvena institucija trenutno eksperimentalno izvodi jedan prilično neobičan metod borbe protiv ovog insekta...

Prirodnjački muzej u Londonu se homoseksualizmom bori protiv moljaca Foto: Shutterstock

Naime, Prirodnjački muzej u Londonu testira sistem oprašivanja mužjaka ovog insekta feromonima ženke kako bi ih zbunili i podstakli na homoseksualne aktivnosti, te tako sprečili njihovo dalje razmnožavanje.

Pročitajte i: Kraljevski leptiri dobijaju put od Meksika do Kanade

"Feromonski prah otupljuje njihova čula i oni više nisu u stanju da razlikuju ženku od mužjaka", kazala je za AFP predstavnica Egzosekta Džordžina Donavan.

"Kada 'netretirani' mužjak stupi u kontakt sa 'tretiranim' mužjakom, počinje da se ponaša kao tokom parenja, da maše krilima, na primer", navela je ona.

U kompaniji "Egzosekt", koja proizvodi ove tablete , ističu da je ova "homoseksualna prevara" vrlo efikasan i ekološki neagresivan način borbe protiv moljaca, daleko bolji od upotrebe pesticida.

Pogledajte: Otkriven redak leptir s karakteristikama oba pola

Londonski Prirodnjački muzej, koji zajedno sa britanskim parlamentom, palatom Hempton Kort i Kraljevskom operom isprobava ovaj sistem, saopštio je da se populacija moljaca za kratko vreme prepolovila.

Sistem "Egzosekta" na taj način "razbija" ciklus parenja, smanjujući broj larvi koje se hrane prirodnim vlaknima. Problem s moljcima je postao drastičniji sa poboljšanjem grejanja i izolacije kuća koji stvaraju idealne uslove za razmnožavanje ovih insekata.

Izvor: B92