"Novi horizonti" će nam otkriti tajne Plutona za 43 dana

Nasina letelica još uvek putuje ka patuljastoj planeti, a stručnjaci očekuju da će pored nje proći za nešto više od mesec dana. Ipak, već je došlo do jednog važnog otkrića.

"Novi horizonti" će nam otkriti tajne Plutona za 43 dana Letelica "Novi horizonti" pre poletanja Foto: Profimedia

"Novi horizonti" će se najverovatnije približiti Plutonu oko 14. jula, ali njeno putovanje nije ništa manje uzbudljivo.

Saznajte: Kako bi izgledao život na Plutonu?

Naime, letelica šalje sve misterioznije i zanimljivije fotografije ovog udaljenog kutka našeg solarnog sistema, a svaka od njih predstavlja pomak u istraživanju svemira. Iako ove prve fotografije ne otkrivaju previše o tome kako zaista izgleda Pluton, one su prvi prikazi patuljaste planete.

Naučnici napominju da su sve ove fotografije veoma važne, a do sada su nam otkrile da bi Pluton mogao imati polarne ledene kape!

Pogledajte: Prva fotografija Plutona u boji

"Nove fotografije pokazuju da je Pluton zanimljiviji nego što smo ranije mislili", istakao je Alan Stern, naučnik Istraživačkog instituta "Sautvest". "Pluton verovatno ima složenu geologiju i različitosti na svojoj površini u zavisnosti od tačne lokacije. Takođe, ove fotografije podržavaju tezu da Pluton ima polarne ledene kape."