Blještave tačke uočene na Cereri tokom izrade animacije (GIF)

Misteriozne blještave tačke na patuljastoj planeti Cerera uočene su nakon sekvenciranja fotografija koje je poslala Nasina svemirska letelica "Don" 3. i 4. maja.

Blještave tačke uočene na Cereri tokom izrade animacije (GIF) Foto: NASA/JPL/DAWN

Fotografije su nastale s udaljenosti od 13.600 kilometara. Prilikom najbližeg pogleda do sada, blještave tačke u krateru na severnoj hemisferi izgledaju kao da su sačinjene od mnoštva manjih tačaka. Međutim, njihova prava priroda ostaje nepoznata.

Pogledajte i: Najbolje fotografije patuljaste planete Cerere do sada

"Naučnici Dona sada mogu da zaključe da su intenzivna svetla ovih tačaka posledica refleksije sunčeve svetlosti od nekog veoma reflektivnog materijala na površini, moguće leda", navodi Kristofer Rasel, glavni istražitelj Don misije sa Univerziteta u Kaliforniji. Ove fotografije pružaju naučnicima novi uvid u oblike i veličine kratera, kao i mnoštvo drugih interesantnih geoloških karakteristika na površini. Rezolucija fotografija iznosi 1,3 kilometara po pikselu.

Mit o planeti Faeton: Gde je nebesko telo između Marsa i Jupitera?

Don je okončao svoju prvu mapirajuću orbitu, tokom koje je izveo jedan petnaestodnevni pun krug oko Cerere, praveći za to vreme nova osmatranja naučnim instrumentima. Devetog maja, letelica koju napaja jonski motor počela je mesec dana dugo spuštanje ka svojoj drugoj mapirajućoj orbiti, u kojoj će se naći 6. juna. U narednoj fazi, Don će obići Cereru na svaka tri dana pri udaljenosti od 4.400 kilometara od njene površine - što je tri puta bliže nego njena ranija orbita.

Foto: NASA/JPL-Caltech/UCLA/MPS/DLR/IDA

U prodaji je majsko izdanje časopisa National Geographic Srbija.