Prva fotografija Plutona u boji

Svemirska sonda "Novi horizonti", koja uskoro stiže do Plutona, poslala je prvu fotografiju u boji ovog nebeskog tela i njegovog najvećeg satelita Harona.

Prva fotografija Plutona u boji Foto: NASA/Johns Hopkins University Applied Physics Laboratory/Southwest Research Institute

Nova fotografija, nastala 9. aprila s udaljenosti od oko 115 miliona kilometara, već otkriva određene karakteristike Plutona i Harona i sugeriše ono što će nauka tek imati prilike da otkrije kada "Novi horizonti" prelete Plutonov sistem 14. jula ove godine.

Pogledajte i: Letelica "Novi horizonti" uočila Plutonov i Haronov orbitalni ples

Fotografija prikazuje "misteriozne odsjaje ovog sistema", kaže Džim Grin, direktor Odeljenja za planetarne nauke Nase.

"Već sada možemo da vidimo brojne razlike između Plutona i Harona", otkriva.

Na primer, Haron je maglovitiji od Plutona. To je možda usled razlike u sastavu ova dva tela ili je možda uzrokovano ranije neviđenom Haronovom atmosferom. Nedoumice bi trebalo da budu otklonjene ovog leta, kada se "Novi horizonti" još više budu približili ovim udaljenim objektima.

Saznajte i: Probuđena letelica Novi horizonti na putu ka Plutonu

Pluton će imati priliku za prvi pogled izbliza decenijama nakon što su planete poput Venere, Marsa i Neptuna viđeni relativno izbliza.

"'Novi horizonti' su prava istraživačka letelica 21. veka, s brojnim sposobnostima. Ona je u savršenom stanju, puna goriva i naučnog arsenala - najmoćniji set naučnih instrumenata ikada nošen na prvo izviđanje neke planete", navodi Alan Stern, glavni istražitelj misije iz Jugozapadnog istraživačkog instituta u Koloradu.