Hoće li nam ovo izolovano pleme pomoći da pobedimo neke bolesti?

Prvo istraživanje bakterija pronađenih među stanovnicima Amazonije otkriva koliko je savremeni svet promenio čoveka.

Hoće li nam ovo izolovano pleme pomoći da pobedimo neke bolesti? Foto: AP Photo/Ariana Cubillos

Naučnici su okončali prvu sveobuhvatnu analizu mikroba pronađenih u do sada nekontaktiranom plemenu Amazonije. Oni tvrde da rezultati pokazuju koliko su nas savremeni stil života i ishrane promenili i da jedna bakterija koju su otkrili može biti korisna savremenom društvu.

Okupirana Amazonija: Urođenici se bore za prirodu

Naučnici su proučili mikrobiome Janomama, koji žive u zabačenom amazonskom selu u Venecueli, a koji ranije nisu imali dodira sa drugim ljudima. Oni su otkrili da Janomami predstavljaju dom  mikrobiomeima s najvećom različitošću bakterija i genetskih funkcija koje su ikada viđene u nekoj ljudskoj grupi.

Saznajte i: Brutalna tradicija kenijskog plemena Pokot

"To nam govori da zapadnjačka ishrana i stil života imaju veliki uticaj na naše mikrobiome", navode stručnjaci Univerziteta u San Dijegu. "Proučavanje mikrobiomea ljudi u zabačenim područjima možda predstavlja ključni deo za razumevanje mikrobioma koje smo izgubili zbog antibiotika, zatvorenih zgrada i manjka izlaganja spoljašnjem svetu", ističe Rob Najt.

Istražite i: Izolovano i naoružano pleme napalo peruansko selo

Sekvencioniranjem mikrobioma Janomama otkrivena je prvi put vrsta bakterija koje koegzistiraju s ljudima koji nikada nisu bili izloženi industrijalizovanom društvu, kao ni zapadnjačkoj hrani ili antibioticima.

"Naše otkriće ističe potrebu za širom karakterizacijom funkcije mikrobioma i rezistoma među ruralnim 'necivilizovanim' populacijama pre nego što globalizacija ne počnue da utiče na potencijalno korisne bakterije koje one sadrže u svojim telima", navode naučnici.