Na današnji dan, 29. mart

Na današnji dan, 29. marta 1974. godine, američki veštački satelit "Mariner 10" snimio je prve fotografije Merkura.

Na današnji dan, 29. mart Fotografija nastala zahvaljujući podacima koje je prikupio "Mariner 10". Glatke površine su oblasti koje letelica nije uspela snimi Foto: Wikimedia Commons

"Mariner 10" lansiran je godinu dana ranije kako bi istražio Veneru i Merkur.  Reč je o poslednjem satelitu u okviru programa "Mariner", jer su "Mariner 11" i "Mariner 12" preimenovani u "Vojadžer 1" i "Vojadžer 2".

Otkrijte: 10 zanimljivih činjenica o planetama

Do 2008. godine, "Mariner 10" ostao je jedina letelica koja snimila polovinu površine Merkura, sa oko 2.800 fotografija. To je bio značajan trenutak u istoriji istraživanja svemira jer je Merkur gotovo nemoguće posmatrati teleskopom zbog njegove pozicije, tj. blizine Sunca. Tada je, između ostalog, utvrđeno da je atmosfera Merkura slaba i da se u najvećoj meri sastoji od helijuma, da je jezgro planete bogato gvožđem itd.

Pogledajte: Na Merkuru ima više aktivnosti nego što smo mislili

Gas koji je korišćen za manevrisanje je potrođen 24. marta 1975. godine, pa je signal letelice isključen. "Mariner 10" i dalje orbitira oko Sunca, ali se pretpostavlja da je, usled radijacije, elektronika na njemu oštećena.

Pročitajte: Vulkanske eksplozije otkrivaju poreklo Merkura