U Londonu pronađeni skeleti žrtava kuge (VIDEO)

U Velikoj Britaniji je započet najveći arheološki projekat do sada: iskopavanje ostataka 3.000 ljudi! Međutim, to nije sve što se krije ispod britanske prestonice...

U Londonu pronađeni skeleti žrtava kuge (VIDEO) Foto: YouTube

Kako piše britanski Telegraf, na mestu gde bi uskoro trebalo da se izgradi nova stanica podzemne železnice, pronađena je masovna grobnica u kojoj počiva oko tri hiljade ljudi stradalih tokom epidemije kuge 1665. godine.

Pročitajte i: Variola vera u Jugoslaviji

Tokom narednih mesec dana, tim koji čini šezdeset arheologa će danonoćno raditi na ovom lokalitetu ne bi li svi skeleti bili uklonjeni. Naučnici se nadaju da će analiza kostiju preminulih rasvetleti sve "migracione i demografske tokove, način ishrane i svakodnevni život" nekadašnjih stanovnika Bedlama, koji se u XVII veku nalazio izvan zidina Londona.

Takođe, u saopštenju kompanije "Krosrejl", kojoj je poverena izgradnja nove linije podzemne železnice, navodi se i da bi detaljna analiza mogla pomoći naučnicima da bolje razumeju evoluciju bakterije koja je pokrenula epidemiju.

Malo je poznato da su stanovnici Londona sahranjivani u Bedlamu u periodu od 1569. do 1738. godine. Za to vreme su se dve tragične epizode britanske istorije -  pomenuta epidemija kuge i čuveni Veliki požar.

Pročitajte i: Njujorku zbog pacova preti kuga?

Uz to, arheolozi su primetili i da se ispod ovog nakazišta nalazi i rimski put, a već su pronađeni zanimljivi ostaci života Rimljana na ovom tlu, poput potkovice, urni itd. Zato se naučnici nadaju da će dalje istraživanje osvetleti veći deo istorije nego što se isprva činilo.