Zašto je Njujork poznat i kao "Velika jabuka"?

Svima nam je "Grad koji nikad ne spava" poznat i pod ovim neobičnim imenom, a priča o tome kako ga je on dobio starija je nego što ste mislili.

Zašto je Njujork poznat i kao "Velika jabuka"? Foto: Shutterstock

Najstariji dokument u kojem se Njujork naziva Velikom jabukom potiče iz 1909. godine. Reč je o knjizi Edvarda Martina "Putnik", u kojoj se ovaj naziv koristi metaforički.

Pogledajte i: Kako izgleda Njujork bez ljudi

Drugi dokument u kome je Njojork nazvan Velikom jabukom potiče od sportskog novinara Džona Ficdžeralda, koji je ovaj "nadimak" proslavio 3. maja 1921, kada je započeo svoju kolumnu. U ovom slučaju, Ficdžerald je aludirao na praksu uobičajenu za dvadesete godine 20. veka - maršute konjičkih trka u Njujorku dobijale su nazive po voću, a pobednik bi dobio značajnu nagradu, odnosno veliku jabuku.

Prema lingvisti doktoru Džeraldu Koenu, ovo nije neobično čak i za druge vrste trka.

Saznajte i: Koji su najodmorniji i najumorniji gradovi na svetu

"Jabuke imaju veliki istorijski značaj. Velike crvene jabuke smatrane su velikim specijalitetom. To je dovelo do toga da se izraz velika jabuka koristi za stvari koje su bile retke", objašnjava on.

Smatra se da Ficdžerald nije sam došao na ideju da Njojrk nazove po crvenoj voćki, već da je ideja potekla od jednog stanovnika Nju Orleansa koji je 1920. godine posetio taj grad kako bi prodao svog konja. Tri godine kasnije on ovaj događaj pominje u svojoj kolumni "Oko Velike jabuke", mada je moguće da je sam događaj plod njegove mašte.

Ovaj naziv se postepeno usvajao i koristio i u "nesportskom" smislu, uključujući i poznatu pesmu iz 1930. godine - "Velika jabuka".

Aljaska: Gotovo čitav grad pod samo jednim krovom (VIDEO)

Oko 1960. godine, upotreba ovog nadimka je zatajila, ali je nadimak ponovo ušao u svakodnevni jezik sedamdesetih godina, kada je Čarls Žilet odlučio da nadimak iskoristi za turističku kampanju. Tokom kampanje, Njojork je nazvan Velikom jabukom - najatraktivnijom destinacijom za turiste, a fotografije velikih, crvenih, sočnih jabuka krasile su reklame, što je bilo u suprotnosti sa dotadašnjim pogledom na Njujork - veliki, sivi i prljavi grad.



bonus video
ostavite komentar
Inicijalizacija u toku...