Šta bi se desilo da svi vulkani na Zemlji eruptiraju istovremeno?

Bilo da je u pitanju vatrena lava koja se spušta u more ili munje koje sijaju u nabujalim oblacima pepela, prizor vulkanske erupcije izaziva strahopoštovanje i divljenje. Šta bi se dogodilo s planetom kada bi svi svetski vulkani istovremeno izbacili lavu?

Šta bi se desilo da svi vulkani na Zemlji eruptiraju istovremeno? Foto: Profimedia

Sada pokušajte da zamislite 1.500 vulkana kako eruptiraju u isto vreme. Toliko aktivnih vulkana se nalazi na Zemlji, uz nepoznat broj sakrivenih vulkana ispod okeana. Svakog dana, između 10 i 20 vulkana eruptira negde na Zemlji, ali naučnici tvrde da su šanse da svaki vulkan na planeti ima erupciju u isto vreme toliko male da je to ravno nemogućem.

Saznajte i: Zbog čega lava vulkana na Javi ima plavi odsjaj?

Ipak, šta bi bilo kada bi se to dogodilo? Da li bi Zemlja kakvu znamo preživela?

Ne baš, smatra Parv Seti, geolog Univerziteta "Redford" u Virdžiniji. Čak i kada bi samo oni vulkani koji se nalaze na kopnu sinhronizovano eruptirali, efekti bi pokrenuli ekološki domino efekat, višestruko moćniji od nuklearne zime. "Stvari bi postale toliko loše da ne bih želeo da živim na takvoj Zemlji.", rekao je Seti.

Pogledajte i: Vrela lava protiv ledenog snega

Dve najveće opasnosti svetske vulkanske kataklizme su pepeo i vulkanski gasovi. Dok bi eksplozije i izlivanja lave bile smrtonosne za ljude koji žive blizu vulkana, broj umrlih bi bio izuzetno mali u poređenju sa onim izazvanim posledičnom klimatskom promenom.