Dobre vibracije: Detektor za lov na vanzemaljce je stigao!

Supersenzitivni "detektor života" koji koristi konzolu nanometarske veličine za uočavanje kretanja je konačno napravljen. Saznajte po kom principu on funkcioniše.

Dobre vibracije: Detektor za lov na vanzemaljce je stigao! Foto: NASA

Vrednosti nešto ispod 10.000 dolara, može se ispostaviti naročito efikasnim na letelicama za svemirsko istraživanje poput rovera na Marsu, gde će pomoći da se otkrije vanzemaljski život na drugim planetama.

Saznajte i: Zašto još uvek nismo našli vanzemaljce?

Naučnici švajcarskog Federalnog instituta za tehnologiju u Lozani (EPFL) kažu da su obavestili Evropsku svemirsku agenciju (ESA) i Nasu. Prototip bi koristio veoma malu bateriju i mogao bi da se nalazi u kutiji veličine prosečne knjige.

Pročitajte i: Da li trag njihovog zagađenja može otrkiti postojanje vanzemaljaca?

Da je tzv. "detektor života" bio postavljen na Esin lender Fili, koji detektuje organske molekule na površini komete od novembra 2014. godine, mogao je da napravi eureku "određujući da li ima života u bilo kojoj formi u tim uslovima.", rekao je Đovani Longo, vodeći autor istraživajna.

Pogledajte i: Vanzemaljac ili kamen na Mesecu?

Ključna komponenta detektora kretanja - mikroskopska konzola - je u suštini zrak koji je ukotvljen na samo jednom kraju, dok se na drugom kraju nalazi teret. Dok je dizajn konzole uglavnom korišćen za mostove i zgrade, ovoga puta je primenjen na mikroskopskom nivou. Na njoj se može deponovati oko 500 bakterija.