Kako su birani japanski piloti kamikaze?

Da li su to bili dobrovoljci ili je postojao neki poseban način biranja?

Kako su birani japanski piloti kamikaze? Foto: TIFO

Tokom Drugog svetskog rata, hiljade japanskih pilota platilo je najvišu cenu za svoju zemlju postajući, u suštini, leteći bombaši-samoubice. Ali šta je ono što je ove ljude podstaklo da daju svoje živote na takav način? Da li su to zaista bili bistri dobrovoljci koji su jedva čekali da žrtvuju sebe za viši cilj, kao što je ratna propaganda u to vreme tvrdila, ili su bili prisiljeni na to? Takođe, zašto je tačno japanska vojska pribegla takvoj taktici uopšte?

Saznajte i: Zemlja koja se digla iz pepela

Za početak, japanski vojni vrh je bio očajan. Neprijatelji su ga nadjačali, nadmašili i posedovali su određenu ključnu tehnologiju koju Japan nije imao. Radi boljeg shvatanja, vratimo se u 1942. godinu kada je samo u jednom junskom danu Japan izgubio više pilota nego što je uspeo da obuči preko cele godine pre početka rata.  Naknadna obuka novih pilota brzim tempom jednostavno nije bila izvodljiva. To je rezultiralo slanjem neiskusnih pilota u starim letelicama.

Uz to, smrt pre poraza je bila čvrsto urezana u japansku militarističku kulturu tog vremena. Jedna od prvih stvari koje su mladi vojnici učili bila je da koriste svoj nožni palac za potezanje oroza puške koja je usmerena u tačno određenu tačku ispod njihove brade, tako da ih metak momentalno ubije. Ta tehnika je trebalo da bude primenjena ukoliko su vojnici zarobljeni u pećini ili rovovima i okruženi neprijateljima. Ukoliko vojnik pokuša da pobegne, može dobiti metak u leđa, jer njegovi nadređeni i saborci veruju u državni diktat da niko ne sme da sme da padne u neprijateljske ruke.

Pročitajte i: Japanac se spalio zbog militarizacije Japana

To nas dovodi do Tokubecu Kogekitaj (Jedinice za specijalne napade), članova koji su obično zvani "kamikaze". Iako je ideja slanja pilota u samoubilačke misije uglavnom pripisivana kapetanu Motohari Okamuri, izveštaji govore da su japanski piloti namerno usmeravali svoje avione u neprijatelja veoma često kada su bili toliko oštećeni da se ne mogu vratiti u bazu, što se dešavalo pre početka samoubilačke inicijativa 1944. godine. Ipak, kapetan Okamura bio je prvi visoki oficir Japana koji je predložio takvu ideju.



bonus video
ostavite komentar
Inicijalizacija u toku...