Farmeri u Kini otkrili fosil oklopnog dinosaura

Severoistok Kine dom je nekih od najimpresivnijih fosila na svetu. Farmeri u provinciji Ljaoning otkrili su skoro kompletne ostatke, do sada neviđene, vrste oklopnog dinosaura. Ispitivanje fosila vodio je Fenglu Han iz Kineske akademije nauka, koji je vodeći autor studije.

Farmeri u Kini otkrili fosil oklopnog dinosaura Foto: Fenglu Han

Nova vrsta, Chuanqilong chaoyangensis, živeo je pre oko 110 miliona godina tokom perioda rane krede. Pripada porodici Ankylosauridae, biljojeda i četvoronogih dinosaura sa oklopima na telu.

Ovaj konkretan primerak je oko 4,5 metara dug, što je dužina prosečnog automobila. Iako je u pitanju velika životinja, naučnici veruju da je u pitanju mladunče i da je mogla dostići dužinu od 8 metara kad odraste. Ova vrsta je možda jedna od najvećih ankilosaura.

Ovo je četvrta vrsta ankilosaura otkrivena u regionu iz perioda krede, što ukazuje na veliki diverzitet područja. Međutim, dok su kasniji članovi ove porodice dinosaura imali koščate izbočine na kraju repova, koje su mogli koristiti poput buzdovana, C. chaoyangensis nije imao tu karakteristiku.

Kako bi fosil proglasili novom vrstom, naučnici su proučili dinosaurove zube, ramena, karlične kosti, udaljenost prednjih i zadnjih udova i dr. Karakteristike izgledaju novo, čak i kada se uporede sa drugim mladuncima različitih vrsta. Međutim, naučnici se nadaju da će jednog dana ispitati odraslu jedinku C. chayoangensis, kako bi bolje razumeli vrstu.