U suštini, metod je podrazumevao korišćenje drvene daske (obično klinastog oblika i ponderisane na jednom kraju kako bi plutala pod pravim uglom na vodi, čime se povećava vuča) vezane za dug i tanak kanap koji je imao vezane čvorove na jednakim intervalima udaljenosti.
Drvo bi bilo bačeno u vodu, a namotaj bi se pustio dok bi mornari uz pomoć peščanog sata merili broj čvorova koji je pušten u tom vremenskom periodu.
Što se tiče intervala i perioda, na početku su varirali, pa je tako na primer jedna osamnaestovekovna verzija imala čvor na svaki 120. deo milje u 30 sekundi.
Sve je standardizovano na osnovu nautičke milje (koja danas iznosi 1852 metara). Jedan čvor jednak je jednoj nautičkoj milji po satu, što znači 1,852 kilometara na sat.
Pogledajte i:
Neočekivana opasnost između Evrope i Kvebeka: Ostrvo 1.000 nasukanih brodova
: Oko izolovanih Magdalen ostrva na Kvebeku je zabeleženo između 500 i 1.000 brodoloma.
pročitajte članak
Podvodna blaga: Neverovatne slike napuštenog broda na dnu mora
: Grupa ronilaca avanturista je plivala više od 30 metara u dubinama Mediteranskog mora kako bi istražili olupine brodova u Malteškom arhipelagu.
pročitajte članak
Tragični brat blizanac najpoznatijeg potonulog broda: Priča o nesrećnoj sudbini Britanika
: Nakon katastrofe koju su pretrpeli sa čudom modernog dizajna, nepotopivim Titanikom, kompanija White Star Line iz Velike Britanije pokušala je novim brodom da nadomesti sve nedostatke njegovog prethodnika. Nažalost, sreća im je opet okrenula leđa i Britanik je, četiri godine kasnije, doživeo identičnu sudbinu.
pročitajte članak