Pismo iz Nase: Jedna opština u BiH povezana je s Marsom

Američki ambasador u Bosni i Hercegovini Erik Nelson doneo je u ponedeljak pismo iz Američke svemirske agencije u opštinu Jezero u BiH. Naime, po ovoj lokalnoj zajednici nazvan je krater na Marsu koji će NASA 2020. godine istraživati.

Pismo iz Nase: Jedna opština u BiH povezana je s Marsom Foto: Profimedia

"Danas sam uručio pismo načelnici (opštine) iz NASA-e u kojem se govori o tome da je ova opština direktno povezana sa Marsom. Danas smo imali i prekrasan događaj sa decom i studentima i nadam se da ova veza sa Marsom u budućnosti doprineti da deca i studenti shvate koliko su važni nauka i tehnologija, inženjerstvo i matematika u njihovom budućem obrazovanju", navodi Erik Nelson, ambasador SAD-a u BiH.

Krater na Marsu je dobio ime po Jezeru, jer svojim izgledom na satelitskom snimku izgleda kao ova opština.

Iz lokalne vlasti kažu da se nadaju saradnji sa Američkom svemirskom agencijom i izgradnji istraživačko naučnog centra u Jezeru.

"Imamo danas prisutne ovde i studente i prodekane i profesore PMF-a i AGF-a iz Banjaluke i sigurna sam da saradnje neće ovde stati. Kao vizionar već vidim ovde, u ovom malom Jezeru, neki mali NASA-in naučni centar gdje će se studenti moći upoznati sa tehnologijama, napretkom i svim što je NASA saznala izučavajući svemir", ističe Snežana Ružičić, načelnica Jezera.

Izgradnji naučnog centra nadaju se i studenti. "To treba da bude veliki podstrek za studente i sve mlade i moguće je da se u jednoj maloj sredini pokrene veći projekat. Naravno potrebna su nam ulaganja međunarodnih organizacija i Ambasade SAD-a da nam pomognu", poručuje Aleksandar Tomić, student ETF-a u Banjaluci.

Satelitski snimci upućuju da je pre više od 3,5 milijarde godina na Marsu rečna voda prešla obod jezera i tekla delta sistemom u veliko jezero. Što je slučaj i u opštini Jezero na Zemlji.

Izvor: N1