Nova vrsta kineskog džinovskog daždevnjaka je najveći vodozemac na svetu

Naučnici su otkrili dve nove vrste kineskog džinovskog repatog vodozemca, od kojih je jedan dobio titulu najvećeg vodozemca na svetu.

Nova vrsta kineskog džinovskog daždevnjaka je najveći vodozemac na svetu Foto: Profimedia

Ranije se mislilo da je kineski džinovski daždevnjak (Andrias davidianus) - najveća vrsta vodozemca - jedna vrsta. Sada su naučnici iz Londonskog zoološkog društva (ZSL) i londonskog Prirodnjačkog muzeja otkrili da zapravo postoje tri vrste, genetski različite zbog geografskog razdvajanja: Andrias davidianus, južnokineski džinovski daždevnjak (Andrias sligoi) i još uvek neimenovana vrsta iz Huangšana (Žuta planina) u istočnoj Kini.

Istorija kineskih džinovskih daždevnjaka je prilično zbunjujuća. Prvi predlog više vrsta predstavljen je pre gotovo 100 godina, kada je neobični daždevanjak iz južne Kine doveden u zoološki vrt u Londonu 20-ih godina prošlog veka.

Koristeći DNK iz 17 istorijskih uzoraka prikupljenih početkom 20. Veka, uključujući i originalnog “neobičnog” daždevnjaka koji je preživeo u zoološkom vrtu 20-ih godina (i od tada živi, odnosno čuva se u muzeju), naučnici su uspeli da potvrde novu vrstu.

Kako navodi časopis Ecology and Evolution, autori su otkrili da su se sve tri vrste razlikovala od zajedničkog pretka od pre 3,1 i 2,4 miliona godina.

Sa novom klasifikacijom, istraživači su shvatili da moraju da preispitaju titulu najvećeg vodozemca na svetu.

Životinja dugačka 1,8 metara koja je ulovljena 1920-ih godina je najveći poznati prijavljeni džinovski daždevnjak iz Kine, a istorijski je tumačen kao primerak vrste A. Davidanius, jer se smatralo da sve kineske životinje predstavljaju ovu vrstu”, rekao je profesor Samjuel Turvej iz ZSL-a. “Međutim, ova ogromna životinja je potencijalno primerak Andrias sligoi-a, a ne davidianusa, na osnovu geografskog položaja (ulovljena je na jugu Kine).”

Pogledajte šta vas očekuje u oktobarskom izdanju časopisa National Geographic Srbija.