Ta crna traka koja se obavija oko prozora naziva se frit traka i to je zapravo keramička boja koja se ugrađuje u staklo, te ju je nemoguće skinuti ili istrugati. Tu je da bi zaštitila uretanski zaptivač koji štiti vaš prozor, odnosno šoferšajbnu, od ultraljubičastih zraka koji, pod manje sigurnim okolnostima, mogu da prouzrokuju da staklo iskoči.
Frit traka takođe predstavlja graviranu površinu za koju se hvata sredstvo za lepljenje koje spaja staklo sa ramom, sprečavajući ljude da vide taj ružni lepak spolja.
Detalj koji je spasao mnoge živote: Da li znate čemu služi rupa na poklopcu hemijske olovke?
: Svima su poznate popularne plastične hemijske olovke sa poklopcem. Međutim, jedan od proizvođača je davne 1991. godine napravio malu nezapaženu promenu, koja je do sada spasla hiljade dečjih života.
pročitajte članak
U redu, to prilično objašnjava čvrstu crnu traku, ali šta je sa tačkicama?
Razlog zbog kojeg se tačke smanjuju kako se kreću prema unutra je taj što se stvara efekat gradijenta koji je estetski ugodniji i manje očigledan vozačima i putnicima.
Znate li zbog čega su prozori na avionima okrugli?
: Pedesetih godina prošlog veka tri aviona su se srušila kada se trup rasporio na komade, samo zato što su inženjeri prevideli jednu ključnu grešku u dizajnu aviona - upotrebili su kvadratne prozore.
pročitajte članak
Ipak, tačke nisu tu samo da bi izgledale lepo. Veliki deo dizajna ima veze sa načinom izrade vetrobrana - prilikom savijanja vetrobrana u komori za zagrevanje (oblikovanje) stakla, frit se zagreva brže od ostatka jer je crn. Da bi se smanjila optička distorzija kao rezultat ovog toplotnog dispariteta, koristi se tačkasti gradijent.
Takođe možete da zahvalite drugom setu tačaka na vašem vetrobranskom staklu - odmah iza retrovizora - jer vam pomaže da lakše gledate kada sunčevi zraci idu direktno u vas dok vozite.