Šta bi se dogodilo kada bi Sunce eksplodiralo?

Sve do sada, naučnici nisu bili sigurni odakle većina stvari oko nas dolazi. Sada konačno imaju odgovor...

Šta bi se dogodilo kada bi Sunce eksplodiralo? Foto: Shutterstock

Silicijum-dioksid (SiO2) je najobimnija stvar na spoljnom omotaču Zemlje. Takođe čini najveći deo kore planete - čak 60 odsto. Nalazi se u pesku, prašini i glini, u kvarcu, a takođe je i u sastavu feldspata. Ljudi ga koriste u razne svrhe i jedan je od najuobičajnih molekula u univerzumu. Sve do nedavno, naučnici su imali prilično dobre teorije odakle dolazi, ali nisu bili sigurni.

Sada su došli do odgovora. Prema Nasi, sav taj silicijum-dioksid oko nas je rođen u supernovama koje su razarale zvezde poput našeg Sunca. Tim Nasinih istraživača je 24. oktobra objavio rad u časopisu Monthly Notices of the Royal Astronomical Society, koji otkriva rezultate posmatranja oblaka materije ostavljenih iza supernove: Kasiopeja A i G54.1+0.3.

Otkrijte i: Najveće zablude o svemiru

Astronomi proučavaju hemijski sastav dalekih stvari tako što pažljivo raščlanjuju talasne dužine svetlosti koje emituju ti objekti. Voda uzrokuje jedan obrazac talasnih dužina, zlato drugi, a silicijum-dioksid treći.

Pogledajte i: Koje je boje Sunce?

Ali svetlost Kasiopeje A nije u potpunosti odgovarala poznatom obrascu plutajućeg peska u svemiru. Naime, postojeći obrazac pretpostavlja da će zrna peska proizvesti talasne dužine u obliku sfere, ali novi model je više odgovarao elipsastom obliku. Druga supernova, G54.1+0.3, je takođe otkrila isiti obrazac.

Saznajte i: Kako je nastao naš svemir?

Istraživači i dalje ne znaju zašto su ovi peščani obrasci u obliku elipse, a ni kako su se formirali. Ali znaju da su izronili tokom izlivanja materije iz supernove. Ovo istraživanje samo pokazuje da kada zvezde poput našeg Sunca umiru, proizvode dobar deo - ako ne i sve - peska i prašine u svemiru.