Vlada Burkine Faso je dozvolila naučnicima da u prirodu puste na hiljade genetski modifikovanih komaraca. Cilj projekta je uništavanje insekata koji šire malariju, a ovo će biti prvi put da se neka genetski modifikovana životinja oslobodi na tlu Afrike.

Borba protiv malarije: Burkina Faso odobrila puštanje genetski modifikovanih komaraca u prirodu (VIDEO) Foto: Wikimedia Commons

Iako ovi insekti neće direktno da utiču na prenošenje malarije, naučnici se nadaju da će njihovo puštanje na slobodu, kao i rad koji je doveo do toga, pomoći kasnijim istraživanjima i eksperimentima. Ovi insekti sadrže mutaciju koja bi brzo i značajno smanjila populaciju komaraca.

Pogledajte i: Komarci najviše napadaju ljude s ovom krvnom grupom

U Africi uspeh projekta ne zavisi samo od nauke i genetičkog inženjeringa. Ljudi koji žive u oblastima gde će komaraci biti oslobođeni moraju da daju svoju saglasnost, a istraživači moraju da naprave i održavaju laboratorije za rad sa genetski modifikovanim životinjama. Predstojeće oslobađanje komaraca služi kao test za ceo sistem.

Saznajte i: 8 bolesti koje prenose komarci

"Vlada Burkine Faso je odobrila naučnicima oslobađanje 10.000 genetski modifikovanih komaraca 10. avgusta", kaže Delfina Tizi, direktorka projekta Target Malaria, koja koordinira timovima u tri afričke države zajedno sa istraživačima u Engleskoj i Italiji.