Otkrivena patuljasta planeta iza orbite Plutona

Nova patuljasta planeta, pod nazivom Goblin, otkrivena je kako putuje oko Sunca sa druge strane Plutona. Njena izdužena orbita ukazuje na to da dugo tražena planeta Iks takođe može putovati kroz spoljašnje prostore Sunčevog sistema.

Otkrivena patuljasta planeta iza orbite Plutona Ilustracija: Roberto Molar Kandanosa i Skot Šepard/Naučni institut Karnidž

Ova nova patuljasta planeta, zvanično nazvana 2015 TG387, verovatno je kugla leda i prečnika je 300 kilometara. Planetu je privi uočio tim astonoma sa Havaja u oktobru 2015. godine koristeći Subaru teleskop. Otkriće je objavljeno 1. oktobra 2018. godine u Centru manjih planeta Međunarodne astronomske unije.

Saznajte i Da li je Pluton zaista manji od površine Rusije?

Zbog svoje izdužene orbite Goblin je ponekad 2300 puta udaljeniji od Sunca nego Zemlja, a najbliže što je prišao Suncu je oko duple udaljenosti Plutona. Patuljasta planeta se kreće toliko sporo da su potrebne godine posmatranja kako bi se utvrdila njena orbita.

"Trenutno možemo videti 2015 TG387 kada je najbliža Suncu. Dok u 99 odsto svoje putanje od 40.000 godina, planeta je nevidljiva", kaže David Tulen sa Univerziteta Havaja.

Pogledajte i Najbolje fotografije patuljaste planete Cerere do sada

On je sa svojim kolegama pronašao planetu Goblin tokom lova na hipotetičku planetu Iks, velika planeta za koju se veruje da je na ivici solarnog sistema i koja može uzrokovati poremećaje u orbitama manjih planeta.

Izvor: newscientist.com