Neverovatne fotografije pomračenja Meseca uslikane iz svemira (FOTO)

Svemir je ipak najbolje mesto za fotografisanje pomračenja Meseca.

Neverovatne fotografije pomračenja Meseca uslikane iz svemira (FOTO) Foto: Reuters/Alkis Konstantinidis

Nemački astronaut Aleksander Gerst, geofizičar i veteran Evropske svemirske agencije, fotografisao je pomračenje meseca koje se desilo prošlog petka iz svog privremenog doma koji se nalazi 400 kilometara iznad naše planete. Svoju kolekciju slika podelio je na društvenim mrežama.

Pročitajte i Astronauti objašnjavaju: Zašto niko nije sleteo na Mesec više od 45 godina?

Astronauti poput Gersta, koji često borave u Međunardnoj svemirskoj stanici, imaju priliku da vide Mesec više puta dnevno. Ovo je moguće zbog toga što Gerst, zajedno sa svojim timom, svakih 90 minuta kruži oko Zemlje.  Gerst je u Međunarodnu svemirsku stanicu doputovao šestog juna. Pre nego što krenuo ka orbiti, on je na Zemlji prošao kurs fotografisanja u svemirskim uslovima.

Pogledajte i Kako je svet video najduže pomračenje Meseca u ovom veku (FOTO)

“Upravo sam uslikao pomračenje Meseca iz Međunardone svemirske stanice. Verujte da nije lako”, napisao je Gerst u jednoj objavi. “Mala nijansa plave je zapravo Zemljina atmosfera nekoliko minuta pre nego što Mesec uroni u nju.”

Potpuno pomračenje Meseca, pozantije i kao “krvavi” Mesec zbog pojave crvene boje, dešava se kada se Mesec nađe u Zemljinoj senci. Zbog toga svetlo koje dolazi sa Zemlje (izlasci i zalasci Sunca) obasjavaju Mesec. Kada ovo crvenkasto svetlo dođe do površine Meseca, on postaje crven, prenosi Space.com. Boja Meseca može da varira zavsino od količine zagađenja, broja oblaka koji blokiraju svetlost i prašine u atmosferi.

Poslednje pomračenje Meseca, koje je ujedno bilo i najduže u ovom veku, bilo je vidljivo iz istočne hemisfere. Stanovnici Azije, Australije, Novog Zelanda, Evrope i Afrike bili su u prilici da svedoče ovoj pojavi.