U San Francisku roboti prave pljeskavice: Da li će mašine zameniti kuvare?

U San Francisku, u novom restoranu brze hrane "Kreator" vlasnika grčkog porekla, pljeskavice će praviti roboti, a evo i kako će to sve funkcionisati...

Ima mesta i za ljude

Tim je razrađivao specifične detalje, uključujući procenat masti u mešavini mesa za pljeskavice, kada ga i kako začiniti. Jedan od najtežih zadataka je bilo odredjivanje odnosa raznih vrsta mesa i njihovo "dozrevanje" pre mlevenja, a mlevenje tako da vrste mesa ipak ostanu razdvojene, mada jedna uz drugu, tako da se jasno osete kada se zagrize pljeskavica. 

Diskutovali su i o tome šta uopšte čini pljeskavicu, o načinima na koje se pravi, koje prelive treba dodati i kojim redom. Na kraju, tim je odlučio o vrsti i dobavljaču peciva, turšije, luka i paradajza posebno narezanih, po narudžbi, o dimljenom starijem siru "čedaru" koji je neizostavni dodatak hamburgeru, zatim i o sosovima i o ponudi mešavina začina. 

"Svako ima mišljenje o tome kakav bi hamburger trebalo da bude", rekao je suosnivač "Pilota" Den Felder. "Dakle, sagledavanje merila za nešto što je poznato toliko kao hamburger, pojelo nam je mnogo vremena". 

Pogledajte i Neobična dadilja: U Kini predstavljen robot koji čuva decu i igra se s njima

Pljesakvice će u "Kreatoru" biti u pratnji priloga i napitaka koje su šef kuvar Bordou i tim temeljito isprobali da bi ukusi i mirisi bili savršeno skladni. 

Restoran koristi organske, visoko kvalitetne namirnice, nabavljene od probranih proizvođača "s imenom i prezimenom". 

Razni faktori koji obično podižu cene u restoranima su minimizirani u "Kreatoru", uključujući potrošnju energije, mali je objekat, te je i zakupnina manja, a biće malo i otpada i smeća, piše "Eater". 

Na primer, indukciona rešetka na kojoj se peku pljeskavice se uključuje samo ako je narudžbina stigla, dok u tipičnom restoranu roštilj radi non-stop. 

Pogledajte i Japanski transformers za minut od robota postaje auto (VIDEO)

Rezultat svega toga je da rashod "Kreatora" za namirnice čini 40 do 50 odsto ukupnih troškova, dok je prosek tog sektora ugostiteljstva svega oko 30 odsto za namirnice, a 70 odsto za prateće troškove pripreme i poslovanja. 

"Ne znam da li ćemo odmah uticati na promenu paradigme restorana", kaže Ali Buzari iz "Pilota". "Ovo je ludo dostignuće i trebalo bi da bude postavljeno na pijedestal, kao ukras na vrhu".

Ipak, ljudi - bar uskoro, neće otići iz ugostiteljstva. "Pred ljudima je duga i bogata budućnost u pripremanju hrane. Još se oslanjamo na ljudsku kreativnost da bismo postigli da hamburger bude poseban i visokog kvaliteta", rekao je Buzari.

"A ako ćemo praviti mašineriju da radi stvari, uradimo to tako da pre svega radi ono što ljudi ne žele da rade", dodaje.

Četiri osnovne verzije pljeskavica

Vardakostas namerava da nastavi da usavršava svoje pljeskavice, a da se "Kreator" proširi van San Franciska i da nastavi da gradi alat koji menja način na koji rade restorani, gledajući i dalje i šire od pljeskavica. 

"Normalni restorani na početku sve odluče i zaključaju stvar, a zatim im kvalitet opada, ali mi radimo drugačije: ova naša stvar će vremenom postajati sve bolja, tako da je naš hamburger sada, na početku, gori nego što će biti ikada ubuduće", rekao je kroz smeh Vardakostas za "Eater". 

Sve pljeskavice će koštati po šest dolara (605 dinara) i ima ih u četiri osnovne verzije, zavisno od sastojaka: "Kreator protiv sveta" (Creator vs. the World), "Tumami" (nazvan po jednom kuvaru), "Tata" (Dad) i "Zadimljeni" (Smoky). 

"Kreator" uz pljeskavice nudi dvadesetak sosova, preliva i kombinacija začina, a pomfrit i svi drugi prilozi i salate koštaju po 2,50 dolara (252 dinara). 

Toliko koštaju i svi bezalkoholni napici i čajevi, dok će različite cene imati piva iz malih lokalnih pivara i vino, a na meniju su i sladoledi, sorbei i voće. 



ostavite komentar
Inicijalizacija u toku...
U prodaji je martovsko izdanje časopisa National Geographic Srbija.