Vesti

Otkriveni novi solarni sistemi sa planetama sličnim Zemlji

Foto: Shutterstock

Alati

Veličina slova: Decrease font Enlarge font
emailPošalji prijatelju

Naučnici su Nasinim teleskopom otkrili dva nova solarna sistema, svaki prepun sopstvenih svetova.

Dva nova solarna sistema, svaki prepun sopstvenih svetova, otkrivena su relativno blizu jedan drugog, prenosi Independent.

Jedan od njh udaljen je samo 160 svetlosnih godina od Zemlje i uključuje tri planete koje su veličinom neverojatno slične našoj. Jedan je veličine doslovno identične Zemlji, a druga dva samo su malo veća.

Iako se najverovatnije radi o nenastanjivim planetama, jer se nalaze jako blizu svom suncu pa je temperatura na njima vrlo visoka, ipak je ovo još jedno otkriće stenovitih planeta koje su izgleda česte širom galaksije, što je znak da bi se mogli naći i oni u nastanjivom stanju.

Drugi sistem ima dve znatno veće planete. Ti svetovi, koji kao i u slučaju prvog sistema orbitiraju oko crvenog patuljka, poznati su kao superzemlje.

Crveni patuljci stare su i relativno malene zvezde, pa su ova dva sunca znatno manje topla od našeg. Ali novootkriveni svetovi toliko su im blizu, da je temperatura na njima ipak verovatno prevruća za život.

Ove planete je otkrila misija K2 Nasinog satelita Kepler, koji pazi na kratka opadanja sjaja zvezda koji se dogode kada planeta pređe ispred svoga sunca. Astronomi zatim proučavaju to opadanje sjaja kako bi pokušali da otkriju o kakvoj planeti je reč.

Naučnici se sada nadaju da će moći da koriste dalja istraživanja pomoću novog svemirskog teleskopa Džejms Veb kako bi mogli bolje da razumeju atmosfere planeta. Pomoću teleskopa bi proučili i fizička svojstva novih svetova.

Pogledajte šta vas očekuje julskom izdanju časopisa National Geographic Srbija.