NASA lansira satelit za otkrivanje "crvenih patuljaka" (VIDEO)

Novi satelit svemirske agencije NASA, dizajniran da otkriva svetove slične Zemlji oko zvezda iz našeg solarnog Sistema, biće lansiran raketom Spejs Iks sa Floride.

NASA lansira satelit za otkrivanje "crvenih patuljaka" (VIDEO) Foto: AP/NASA

Satelit TESS (Transit Exoplanet Survey Satellite) biće lansiran 17. aprila u 18.30 po lokalnom vremenu iz stanice Kejp Kanaveral. Njegova misija će trajati dve godine i koštaće 337 miliona dolara, prenosi Rojters.

Satelit je projektovan da nadogradi rad svemirskog teleskopa Kepler, koji je otkrio najveći broj od oko 3.700 egzoplaneta dokumentovanih od strane astronoma tokom proteklih 20 godina.

Vodimo vas na Mesec: Neverovatan 4K video prikazuje zapanjujuće detalje Zemljinog satelita (VIDEO)

Kako se navodi, NASA očekuje da će precizno moći da utvrdi hiljade nepoznatih svetova, od kojih je oko 100 možda veličine Zemlje ili duplo veće od nje.

Očekuje se i da se TESS fokusira na oko 200.000 unapred odabranih zvezda koje su bliže Zemlji, ali i na zvezde koje naučnici nazivaju "crveni patuljci", a koje su manje, hladnije i postoje duže nego Sunce.

Postoji velika verovatnoća da su zvezde "crveni patuljci" veličine Zemlje, pa su time su potencijalno pogodnije za bliže istraživanje.