Teslin automobil će u svemiru lebdeti milionima godina

Prema najnovijim proračunima, Tesla roadster lebdeće svemirom još nekoliko miliona godina pre nego što ga gravitacija Zemlje ili Venere ne povuče u sigurnu 'plamteću smrt'.

Teslin automobil će u svemiru lebdeti milionima godina Foto: AP

Kanadski i češki naučnici zaključili su da će Tesla sa lutkom-astronautom svemirom putovati još jako puno vremena. Prema njihovim kalkulacijama, auto će tokom narednih milion godina imati 2,5 posto šanse da se sudari sa Venerom, odnosno svega šest posto šanse da se zabije u Zemlju.

Tim je takođe spomenuo da auto može završiti i na Suncu, ali statističke šanse za to su zanemarive.

Udar u Mars je u drugu ruku praktično nemoguć.

Podsetimo, automobil je u atmosferi završio putem nove rakete iz SpaceXa. Nosio ga je Falkon Hevi, najmoćniji sistem za prenos tereta u orbitu. Komična kombinacija moderne nauke i britanskog smisla za humor tako će kružiti oko Sunca u orbiti između Marsa i Jupitera, svirajući Dejvida Bouvija dok mu ne ponestane struje u akumulatoru.

Pogledajte i Veliki uspeh kompanije Space X: Lansirana do sada najveća raketa!

Doktor Hano Rajn i kolege sproveli su simulaciju čak 240 puta kako bi otkrili kuda će se Teslin auto kretati narednih 3,5 miliona godina.

'Nismo znali šta da očekujemo s obzirom da kamenje predstavlja jedina tela koja vidimo u svemiru. To nisu stvari stvorene ljudskom rukom. U slučaju Teslinog auta, priča je okrenuta naglavačke. Sve što znamo je da je auto stigao sa Zemlje, ali nepoznato nam je njegovo odredište' rekao je profesor sa Univerziteta u Torontu.

'Postoje sveukupno dve mogućnosti - ili će ostati u društvu planeta našeg Sunčevog sustava ili će otputovati na 'galaktičko smetlište' asteroida"' zaključio je Rein.

Prema proračunu, Tesla bi, u blizinu Zemlje trebao da se vrati za oko trideset godina.

"Ako uspemo da ga prepoznamo, s obzirom da je relativno malen, biće to zanimljiv susret. Naravno, ovo se možda neće niti desiti, s obzirom da će na njegovu putanju možda uticati divovske planete poput Jupitera".

Naučnici su, doduše, vrlo uvereni da se promena putanje neće desiti. Jedina planeta koja će zaista uticati na let Muskovog automobila je Zemlja. Nakon nekog vremena, ulogu kosmičkog kormilara preuzeće susedna Venera, prenosi Tportal.