Kako bi sačuvala ptičje vrste, vlada Novog Zelanda planira da ubije sve glodare.

Najambiciozniji plan za očuvanje životne sredine: Radikalne mere Novog Zelanda u cilju zaštite ptica Foto: Profimedia

Kada se Novi Zeland odvojio od superkontineta Gondvane pre 85 miliona godina, grabljivice iz porodice sisara još nisu bile evoluirale. To je omogućilo odlične uslove za razvoj ptica. Neke od njih su potpuno prestale da lete i specijalizovale se za život na šumskom tlu.

Zatim su stigli ljudi, donevši sa sobom grabljivce. Pacovi su došli brodovima. Doseljenici su doneli australijske oposume radi trgovine krznom, a hermeline radi suzbijanja zečeva. Ove životinje su uništile šumska staništa i gostile se pticama i njihovim jajima. Više od 40 vrsta ptica je izumrlo, a mnoge druge su ugrožene, uključujući i kivija.

Sada Novozelanđani žele da vrate vreme unazad. Ipak, plan zvuči nemoguće. Kako ubiti milione štetočina širom te ostrvske zemlje? Kako osigurati da nekoliko pacova preživi i obezvredi sav rad ponovo se razmožavajući?

Naučnici o ovoj misiji govore rečnikom vojske: uništenje napasti na poluostrvima i zatim pomeranje linija fronta napred; razvoj novih zamki i genetskih oružja osvajanje srca i umova dece i zemljoradnika kako bi postali dobrovoljci.

Novi Zeland: Drveće koje je oblikovao vetar

Ovaj projekat je dobio zamah pre pet godina, kada je vodeći naučnik Novog Zelanda Ser Pol Kalahan, održao strastveni govor. Kada govorimo o nasleđu, rekao je: „Engleska ima Stounhedž, Kina ima Veliki zid, Francuska pećinske crteže. Šta čini Novi Zeland jedinstvenim? Njegove ptice!

Kalahan je jedva stojao tokom govora, boreći se sa završnim stadijumuma kancera. Ali više od sata je govorio o svojoj viziji zemlje, objašnjavajući kako je odrastao inspirisan naporima čoveka da sleti na Mesec i kako bi spasavanje ptica moglo da postane novozelandski program "Apolo".

Mesec dana kasnije Kalahan je umro, ali je njegova vizija nastavila da jače. Pre devet meseci postala je zvanična politika Vlade.

Otkrijte i Novi Zeland zabranio testiranje kozmetičkih proizvoda na životinjama!

Tadašnji premijer Džon Kej objavio je cilj da do 2050. godine potpuno uništi glodare, nazivajući ga "najambicionznijim projektom za očuvanje životne sredine pokušanim bilo gde na svetu".

Nastavak vas očekuje na narednoj strani >>>