Homo naledi: Pronađeni fosili ljudskih predaka u pećini u Južnoj Africi

Nakon što su pre nekoliko godina Homo naledi dodali stablu ljudske vrste, naučnici su nedavno došli do važnih otkrića i zaključaka u pećini u Južnoj Africi.

Homo naledi: Pronađeni fosili ljudskih predaka u pećini u Južnoj Africi Foto: Printscreen

Profesor Li Berger sa Univerziteta Vitvatersrand u Johanesburgu predvodio je tim istražitelja koji je objavio da su pronašli i drugu pećinu sa još fosila vrste Homo naledi, koja pripada porodičnom stablu čoveka, uključujući i relativno dobro očuvanu lobanju odraslog muškarca.

Ostaci vrste koja pripada porodičnom stablu čoveka i koji su prvo otkriveni u južnoafričkoj pećini 2013. godine ukazuju na to da je ta vrsta živela u isto vreme kao rani preci čoveka u Africi.

Na osnovu detaljnog procesa datiranja pokazalo se da su pripadnici tzv. vrste Homo naledi, koja ima mešavinu čovekolikih i primitivnijih karakteristika kao što je mali mozak, živeli iznenađujuće skoro u paleontološkim razmerama, rekao je prof. Berger.

Saznajte i Pronađeni otisci stopala u Tanzaniji pokrenuli debatu o seksualnom životu naših predaka

Zaključak da je Homo naledi živeo izmeđ 236.000 i 335.000 godina, i da nije izumro mnogo ranije, pokazuje da je porodično stablo "Homo" raznolikije nego što se prvobitno mislilo, rekao je dr Džon Hoks sa Univerziteta Viskonsin-Medison end Vits.

Vođa istraživačkog tima Berger rekao je da otkriće druge pećine sa ostacima Homo naledija dodatno potkrepljuje ideju da je ta vrsta namerno ostavljala svoje mrtve u mračnim teško dostupnim pećinama.

Nastavak vas očekuje na narednoj strani >>>