Prvi put snimljena svetlost koju emituje ljudsko telo!

Ljudska tela emituju svetlost preslabu da bi je spazilo ljudsko oko, otkriveno je tokom nedavno sprovedeno istraživanja.

Prvi put snimljena svetlost koju emituje ljudsko telo! Foto: Shutterstock

Japanski naučnici su prvi koji su zabeležili ljudsku „biolumuniscenciju“, ali je nauci već godinama poznato da sva živa bića stvaraju malo svetlosti, što je rezultat hemijskih reakcija do kojih dolazi unutar ćelija.

Pročitajte: Zašto neka živa bića sijaju?

Istraživači, koju su studiju objavili u naučnom magazinu PLoS ONE, objasnili su da su „ultrasenzitivnim“ kamerama nekoliko dana snimali gornji deo tela učesnika istraživanja. Rezultati su pokazali da ljudi emituju svetlost celog dana, s tim što je emisija na vrhuncu kasno poslepodne, a najniža je noću. Takođe, utvrđeno je da je najsjajniju svetlost emituju obrazi, čelo i vrat.

Zanimljivo je da  delovi tela koji emituju najviše svetla ne odgovaraju delovima u kojima je termovizijom zabeleženo najviše toplote.

Kako istraživači objašnjavaju, ova svetlost je hiljadu puta slabija od one koju bi ljudsko oko moglo da vidi. S obzirom na tako nizak nivo, najverovatnije ova svetlost nije imala nikakav uticaj u evoluciji čoveka. Međutim, kod životinja koje je emituju u većoj meri – svitaca i morske ribe koja živi na većim dubinama – ona može da privuče suprotan pol i osvetli put.

Pogledajte: Zašto jako svetlo čini da lakše kijamo? (VIDEO)

Bioluminiscencija je nuspojava metaboličkih reakcija karakteristična za sva živa bića i rezultat je slobodnih radikala koji se stvaraju usled ćelijskog disanja i interakcije sa „slobodnim“ lipidima i proteinima. Tako se stvaraju molekuli koji reaguju s fluoroforima i emituju fotone.

Godinama su naučnici imali teorije o ljudskoj bioluminiscenciji, ali je ovo prvi put da su naučnici uspeli da zabeleže ovu svetlost.