Ljudska "biolumuniscencija": Snimljena svetlost koju emituje ljudsko telo

Ljudska tela emituju svetlost preslabu da bi je spazilo ljudsko oko, otkriveno je tokom istraživanja.

Ljudska "biolumuniscencija": Snimljena svetlost koju emituje ljudsko telo Foto: Shutterstock

Nauci je već godinama poznato da sva živa bića stvaraju malo svetlosti, što je rezultat hemijskih reakcija do kojih dolazi unutar ćelija, a japanski naučnici su prvi koji su pre nekoliko godina i zabeležili ljudsku "biolumuniscenciju".

Istraživači, koju su studiju objavili u naučnom magazinu PLoS ONE, objasnili su da su "ultrasenzitivnim" kamerama nekoliko dana snimali gornji deo tela učesnika istraživanja. Rezultati su pokazali da ljudi emituju svetlost celog dana, s tim što je emisija na vrhuncu kasno poslepodne, a najniža je noću. Takođe, utvrđeno je da je najsjajniju svetlost emituju obrazi, čelo i vrat.

Zanimljivo je da  delovi tela koji emituju najviše svetla ne odgovaraju delovima u kojima je termovizijom zabeleženo najviše toplote.

Kako istraživači objašnjavaju, ova svetlost je hiljadu puta slabija od one koju bi ljudsko oko moglo da vidi. S obzirom na tako nizak nivo, najverovatnije ova svetlost nije imala nikakav uticaj u evoluciji čoveka. Međutim, kod životinja koje je emituju u većoj meri – svitaca i morske ribe koja živi na većim dubinama – ona može da privuče suprotan pol i osvetli put.

Bioluminiscencija je nuspojava metaboličkih reakcija karakteristična za sva živa bića i rezultat je slobodnih radikala koji se stvaraju usled ćelijskog disanja i interakcije sa „slobodnim“ lipidima i proteinima. Tako se stvaraju molekuli koji reaguju s fluoroforima i emituju fotone.

Godinama su naučnici imali teorije o ljudskoj bioluminiscenciji, ali je ovo prvi put da su naučnici uspeli da zabeleže ovu svetlost.

Pogledajte i: