Pogledajte retku fotografiju ribe-meseca

Gotovo neuhvatljiva riba o kojoj naučnici znaju vrlo malo konačno je ovekovečena - sasvim slučajno.

Pogledajte retku fotografiju ribe-meseca Foto: Twitter/JaneJaeLee

Njeno pljosnato telo i klimava grudna peraja ne ukazuju na brzinu, ali je riba-mesec zapravo veoma brza i može se nadmetati sa tunama ili sabljarkama. To je samo jedno od mnogih iznenađenja koja su otkrivena o ovoj tajnovitoj ribi u okviru istraživanja južne obale Kalifornije.

Saznajte i: Ispod antarktičkog leda otkrivena providna riba

Riba-mesec (Lampris regius) mahom živi u toplim vodama Atlantskog okeana, na dubinama od 100 do 200 metara. To je velika i pljosnata riba koja može dostići dužinu od preko jednog metra. Uglavnom se hrani sipama, ljuskarima i drugim ribama.

Neočekivano otkriće omogućava naučnicima da prouče i fotografišu ovo misteriozno stvorenje. Dok su dokumentovali druge ribe, fotograf Ralf Pejs je fotografisao skoro 59 kilograma tešku ribu u novembru 2014. godine. Naučnici su slučajno uhvatili čudnu životinju, a nakon što su je pustili, Pejs je zaronio kako bi je fotografisao par puta pre nego što otpliva dalje.

Pogledajte i: Ulovljena još jedna goblin-ajkula!

Proveo je samo nekoliko minuta s ribom-mesecom, ali je bilo nezaboravno.

"Bila je velika", priseća se Pejs i dodaje: "verovatno veća nego poklopac od šahta."

Imao je i sreće, jer kako kaže Džon Hajd, istraživač genetike kod riba za NOAA Jugoistočno ribarenje u Kaliforniji: "Fotografije ovih riba u vodi su veoma retke, a fotografije koje je napravio Ralf Pejs su bolje od svih koje sam ja do sada video."

Vidite i: "Riba duh" snimljena na dnu Tihog okeana

U prodaji je septembarsko izdanje časopisa National Geographic Srbija.