Vesti

Najstariji dokaz života na Zemlji: Naučnici pronašli fosil star skoro četiri milijarde godina

Foto: Profimedia

Alati

Veličina slova: Decrease font Enlarge font
emailPošalji prijatelju

Postoji mogućnost da su istraživači sa Univerziteta u Tokiju pronašli najstariji dokaz života na Zemlji, drevni fosil star skoro četiri milijarde godina.

Istraživači su izrazili uverenje da ostaci grafita pronađenog u drevnim sedimentnim stenama u Labradoru u Kanadi ukazuju na to da je život na Zemlji postojao prije 3,95 milijardi godina.

"Ovo je najstariji dokaz. Među našim uzorcima je, takođe najstarije očuvano površinsko kamenje na Zemlji. Organizmi su naseljavali otvoreni okean", kaže zvaničnik Univerziteta u Tokiju Cujoši Komija.

Istraživači su izmerili koncentraciju i sadržaj izotopa grafita i zaključili su da su proizvod živih organizama.

Saznajte i Koliko će ljudi živeti u Srbiji 2100. godine?

Zemlja je formirana pre oko 4,5 milijardi godina, a okeani su se pojavili prije oko 4,4 milijarde godina.

Nova istraživanja ukazuju na to da se mikrobiološki život pojavio ranije nego što se ranije mislilo i relativno brzo nakon formiranja Zemlje.

Istraživači nisu našli fosile mikroorganizama zaostale od grafita, ali tvrde da je možda bilo bakterija.