Foto: Shutterstock

Rešena viševekovna misterija: Kako su statue na Uskršnjim ostrvima dobile kape?

Zašto i kako su crvene kape, teške 12 tona dospele na kipove visoke četiri metra, nešto je što već dugo muči naučnike. Sada najzad imaju odgovor...

Fotografija dana

Svetski dan joge

U Kašmiru vojnici na strunjačama izvijaju leđa u pozi mosta, na zelenim površinama Bombaja penzioneri meditiraju ili se istežu, a u jednom od glavnih parkova

Najnovije vesti

Veliki jubilej: Geografski fakultet obeležava 125 godina svog postojanja i uspešnog rada

Ove godine slave se dva jubileja – 125 godina osnvanja Geografskog fakulteta u Beogradu i 165 godina visokoškolskog obrazovanja geografa u Srbiji.

Zašto ne bi trebalo da bacamo sijalice u kontejner?

U Srbiji se godišnje reciklira 100 tona sijalica, što je oko 10 odsto od količine uvezenih sijalica u našu zemlju. Sijalice se obično bacaju u kantu, ali bi trebalo da znamo da ukoliko se polome ili nepropisno odlažu smatraju se opasnim otpadom i mogu uzrokovati zagađenje životne sredine i ozbiljne posledice po zdravlje ljudi.

Mračna strana slavnog fizičara: Ajnštajnovi putopisi prepuni rasističkih stavova

Albert Ajnštajn je nazivao rasizam “bolešću belih ljudi”, ali čini se da ni sam nije bio imun na ovo “oboljenje”, barem u svom ranom životu. Naime, otkriveno je da je čuveni naučnik, odgovoran za E=mc2 i teoriju relativnosti, bio prepun ksenofobičnih stavova.

Na današnji dan, 19. jun: Rođen Stevan Hristić

Srpski kompozitor i dirigent Stevan Hristić rođen je na današnji dan, 19. juna 1885. godine.

Kiša "morskih plodova": Hobotnice i škampi prekrili grad u Kini (FOTO)

Morske zvezde, škampi i grad veličine teniskih loptica padali su tokom bizarne oluje koja je pogodila kineski grad Ćingdao.

U Cernu počinju glavni radovi na povećanju luminoznosti akceleratora

Veliki sudarač hadrona (LHC) je u stanju da svake sekunde proizvede milijadru proton-proton sudara što je brojna vrednost koju fizičari nazivaju „luminoznost". Međutim, HL-LHC će tu brojku uvećati između pet i sedam puta, što će omogućiti da se u periodu od 2026. i 2036. prikupi deset puta više podataka.

Kineski naučnici tvrde da su pronašli lek za HIV

Naučnici Instituta za AIDS Univerziteta u Hongkongu objavili su da su možda pronašli "funkcionalni lek" za HIV, virus koji uzrokuje AIDS, a reč je o novom antitelu koje bi se moglo koristiti i za prevenciju i za lečenje te opake bolesti.

Kako je nastao mit o tome da žene ne mogu da shvate šta je ofsajd?

Većina zaljubljenica u fudbal verovatno se uvredi kad čuje da žene jednostavno ne razumeju šta je ofsajd. Naučnici se slažu s njima – pripadnici oba pola jednako shvataju ovo pravilo! Ako to imamo na umu, postavlja se pitanje otkud predrasuda o ženama i ofsajdu.

National Geographic galerije

Video

Otvorena izložba "Tesla i Pupin na istom putu"
Snimila Marina Lopičić
Pogledajte šta vas očekuje junskom izdanju časopisa National Geographic Srbija.