Kako izmeriti štetnost slobodnih radikala u duvanskom dimu

Naučnici su otkrili metodu merenja slobodnih radikala u dimu cigarete, što bi prema njihovom mišljenju moglo da nam pomogne da bolje razumemo štetnost duvanskog dima po naš organizam.

Kako izmeriti štetnost slobodnih radikala u duvanskom dimu Foto: Profimedia

Svi smo svesni da je pušenje štetno i da može da dovede do bolesti i smrti. Slobodni radikalni, atomi ili grupe atoma sa neuparenim elektronima u dimu su delom odgovorni za štetni uticaj cigareta.

Naučnici su u časopisu Chemical Research in Toxicology otkrili metodu da izmere slobodne radikale u duvanskom dimu što bi moglo da poboljša naše razumevanje veze između ovih supstanci i zdravlja odnosno da postanemo svesniji štetnosti duvanskog dima po naš organizam.

Naučnici su razvili standardizovani protokol za merenje slobodnih radikala korišćenjem kontrolne cigarete i tehnike elektronska paramagnetna rezonanca spektrometrija, a potom su isti postupak primenili na 27 različitih cigareta.

Studija je pokazala da su nivoi slobodnih radikala u fazi gasa široko rasprostranjeni u svim varijantama cigareta, dok su radikali u fazi čestica pokazali manju varijabilnost.

Analiza potencijalnih faktora uključujući razlike otkrila je da ventilirane filter cigarete proizvode niže nivoe i u fazi gasa i čestica slobodnih radikala.

Istraživači kažu da njihov metod može da se koristi za procenu izloženosti ljudi slobodnim radikalima, što bi moglo da smanji potencijalne efekte po zdravlje.

*Pratite nas na Instagramu >>> https://www.instagram.com/ngmsrbija/