Novi materijali bi mogli da pretvore vodu u gorivo budućnosti

Naučnici sa odseka Nacionalne laboratorije Lorens Berkli i Instituta za tehnologiju u Kaliforniji su u samo dve godine blizu da udvostruče broj materijala koji bi potencijalno mogli da se upotrebe u solarnom gorivu.

Novi materijali bi mogli da pretvore vodu u gorivo budućnosti Foto: Facebook/Scienmag.com

Oni su to uradili razvojem procesa koji obećava da će ubrzati otkriće komercijalne održive generacije solarnih goriva koji bi mogli da zamene ugalj, naftu i ostala fosilna goriva.

Solarno gorivo je napravljeno korišćenjem samo sunčeve svetlosti, vode i ugljen-dioksida. Naučnici istražuju niz mogućih ciljnih goriva, ali jedva od mogućnosti jeste da se proizvede vodonik deljenjem vode, piše Phys.

Svaki molekul vode se sastoji od atoma kiseonika i dva atoma vodonika. Atomi vodonika su izvađeni i mogu ponovo da se ujedine stvarajući veoma zapaljiv gas vodonika ili kombinujući se sa ugljen-dioksidom da se stvori ugljovodonično gorivo, stvarajući obilne i obnovljive izvore energije.

Problem je u tome što molekuli vode ne mogu samo da se sruše kad ih obasja sunčeva svetlost (da je tako, okeani ne bi pokrivali veći deo planete), već im treba mala pomoć solarnih katalizatora.

Kako bi napravili praktična solarna goriva, naučnici su pokušali da razviju jeftine i efikasne materijale koji će pokrenuti neophodne hemijske reakcije korišćenjem samo svetlost kao izvor energije.

Tokom protekle četiri decenije, istraživači su identifikovali samo 16 od ovih fotoanoda materijala, a sada su korišćenjem metodom identifikacije novih materijala otkrili još 12 obećavajućih fotoanoda.

Nastavak vas očekuje na narednoj strani >>>