Inovativna studija otkriva: Šta je uticalo na jezičku raznovrsnost? (VIDEO)

Zašto ljudi govore toliko jezika? Zašto se mnogo jezika govori u pojedinim predelima, dok se u drugim delovima sveta govori samo nekoliko jezika?

Inovativna studija otkriva: Šta je uticalo na jezičku raznovrsnost? (VIDEO) Foto: Shutterstock

Tim internacionalnih istraživača predvođenih Majklom Gevinom sa Univerziteta u Koloradu preduzeli su prvi korak kako bi otkrili odgovore na osnovna pitanja o ljudskoj raznovrsnosti.

U svetu se govori približno 7.000 jezika, ali oni nisu podjednako rasprostranjeni po planeti, piše Phys.

Zašto ljudi govore toliko jezika? Zašto se mnogo jezika govori u nekim predelima, a s druge strane se samo nekoliko jezika govori u drugim delovima sveta?

Saznajte i Zašto baš danas obeležavamo Međunarodni dan maternjeg jezika?

U okviru studije, koja je objavljena u časopisu Global Ecology and Biogeography, tim naučnika je prvi put ikada koristio formu simulacionog modela kako bi proučavao proces na koji jezik oblikuje obrasce raznovrsnosti.

Naučnici su ovaj pristup primenili u Australiji i model je procenio da ima 406 jezika na kontinentu i da je zapravo broj autohtonih jezika 407.

Tim istraživača je uključivao lingviste, geografe, ekologe, antropologe i evolutivne biologe iz SAD-a, Brazila, Nemačke, Kanade i Švedske, koji su adaptirali modelovanje koje su napravili ekolozi kako bi ispitivali proces oblikovanja raznovrsnost vrsta.

Naučnici su počeli s koordinantnom mrežom na praznoj mapi, a potom je kompjuterski model postavljao populaciju ljudi u jedno polje na koordinantnoj mreži i onda su koristili seriju jednostavnih pravila koja je definisala kako je populacija rasla, širila se svetom i mapom i delila u različite narode koji govore različitim jezicima.

Nastavak vas očekuje na narednoj strani >>>