Naučnici pronašli kolagen u kosti dinosaura starog 195 miliona godina

Naučnici tvrde da su otkrili kolagen u očuvanom starom rebru Lufengosaurusa, dinosaura koji potiče iz perioda jure, a koji je hodao na dve noge i živeo na prostoru današnje jugozapadne Kine.

Naučnici pronašli kolagen u kosti dinosaura starog 195 miliona godina Foto: Facebook/Ribbiting Science

Fragmenti pronađenih proteina su 100 miliona godina stariji od prethodnog rekorda i razbijaju predrasudu da su meka tkiva kratkotrajna (verovalo se da mogu da prežive 4 miliona godina) i da ne mogu da budu očuvana. Ovi uzorci mogu da ponude paleontolozima pogled kroz potpuno novi prozor koji će im pomoći da proučavaju ova davno nestala stvorenja.

Naučnici su koristili konfokalnu Ramanovu spektroskopiju i tip infracrvene spektroskopije kako bi do detalja ispitali unutrašnjost kostiju.

Saznajte i Kako su dinosauri mamili potencijalne partnere za parenje?

Unutar rebra su otkrili ostatke proteina, verovatno iz kolagena u vaskularnim kanalima kostiju. Ti kanali su bili ispunjeni tačkastim hematitima, gvožđem oksida koji bi mogao da delom da bude iz hemoglobina i drugih nutrijenata bogatim gvožđem u crvenim krvnim zrncima dinosaura. Moguće je da se ovo gvožđe ponašalo kao antioksidant sprečavajući proteine da dalje trule.

Nastavak vas očekuje na narednoj strani >>>